Show simple item record

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorTrūle, Inesa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91642
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62293
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Digitālās pratības caurviju prasmes attīstīšana matemātikas mācību jomā pirmsskolas izglītības 3.posmā. Kvalifikācijas darba autore: Inesa Trūle. Strādājot pirmsskolas izglītības iestādē tiek novērots, kā matemātikas nodarbības izglītojamiem bieži izraisa nepatīkamas emocijas. Ja izglītojamais jau iepriekš bija saskaries ar līdzīgu uzdevumu, tad viņš spēj atrisināts un paveikt šo uzdevumu. Lai mācību process veicinātu izglītojama izziņas intereses veidošanu, nodarbībām ir jābūt izglītojama atbilstošām vecumam un interešu saistošiem. Tad izglītojamais apgūst dzīvē nepieciešamo lietpratību, pamatus darot un piedzīvojot. Jau pirmsskolas vecumā bērniem ir jāļauj aktīvi darboties visā mācību procesā, meklēt risinājumus saistot mācību procesu ar reālo dzīvi. Mūsdienas izglītībā atzīme digitālās pratības. Pētījuma mērķis: Izpētīt digitālās pratības caurviju prasmes nozīmi un tās īstenošanas iespējas matemātikas mācību jomā. Pētījumā izmantotās metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās literatūras un avotu izpēte un analīze. Kā empīriskā metode tiek izmantot pedagoģiska novērošana, pedagoģiska izmēģinājuma darbība, pētījuma datu apstrāde un analīze. Kvalifikācijas darba pētījuma daļa notika Rīgas 239. pirmsskolas izglītības iestādē. Kopā pētījumā piedalījās 26 izglītojamie (12 meitenes un 14 zēni). Rezultāti liecina, ka digitālās didaktiskās spēles, ko vienlaicīgi var izmantot darbā ar interaktīvo tāfeli, var lietot pirmsskolas izglītības iestāžu skolotāji, vadot rotaļnodarbības. Tika rasta atbilde uz pētāmo jautājumu, kur noskaidrojās, kā organizējot matemātikas jomas nodarbību ir svarīgi ievērot šādas balstītas iezīmes – bērnu individuālo īpatnību ievērošana, bērnu radošums, apgūstamās prasmes, tikumi un vērtības, bērnu pieredzes izmantošana, izmantoto metožu jēgpilna daudzveidība, savstarpējā sadarbība un skolotāja atbalsts bērniem. Atslēgvārdi: matemātika, digitālā pratība, bērni, attīstība, pirmsskola.
dc.description.abstractQualification work theme: Development of digital literacy’s transversal skills for teaching mathematics at third grade of preschool education. The author of the qualification work: Inesa Trūle. While working in a preschool educational institution, it is observed how mathematics lessons often cause unpleasant emotions for students. If the learner had previously encountered a similar task, then he is able to solve and complete this task. In order for the learning process to promote the formation of a learner's cognitive interest, the lessons must be age-appropriate and engaging for the learner's interests. Then the learner acquires the necessary expertise in life by doing and experiencing the basics. Already at preschool age, children should be allowed to be active in the entire learning process, looking for solutions by connecting the learning process with real life. In today's education, the mark of digital literacy. The purpose of the research: To study the importance of digital literacy skills and its implementation possibilities in the field of mathematics education. Methods used in the research: research and analysis of pedagogical, psychological literature and sources. Pedagogical observation, pedagogical pilot activity, research data processing and analysis are used as an empirical method. The research part of the qualification work took place in the 239th preschool educational institution of Riga. A total of 26 students (12 girls and 14 boys) participated in the study. The results show that digital didactic games, which can be used at the same time when working with an interactive whiteboard, can be used by teachers of preschool educational institutions when conducting play lessons. The answer to the research question was found, where it became clear how, when organizing a lesson in the field of mathematics, it is important to observe the following basic features - respect for the individual characteristics of children, children's creativity, skills to be learned, virtues and values, the use of children's experience, a meaningful diversity of the methods used, mutual cooperation and the teacher support for children. Keywords: mathematics, digital literacy, children’s, development, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmatemātika
dc.subjectdigitālā pratība
dc.subjectbērni
dc.subjectattīstība
dc.subjectpirmsskola
dc.titleDigitālās pratības caurviju prasmes attīstīšana matemātikas mācību jomā pirmsskolas izglītības 3.posmā
dc.title.alternativeDevelopment of digital literacy’s transversal skills for teaching mathematics at third grade of pre-school education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record