Dizaina domāšanas veicināšana konstruēšanas nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem
Author
Biezā, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “Dizaina domāšanas veicināšana konstruēšanas nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem”. Darba autore: Ginta Biezā. Darba vadītāja: Asoc.prof. Māra Urdziņa-Deruma. Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lappuses, 27 literatūras avoti, 6 pielikumi, 19 attēli, 15 tabulas. Pētījuma mērķis: izpētīt dizaina domāšanas veicināšanas iespējas 4-5 gadus veciem bērniem, izmantojot konstruēšanu. Kvalifikācijas darbā izpētītas dizaina domāšanas veicināšanas iespējas konstruēšanas nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts dizaina domāšanas process un tā posmi, konstruēšanas nodarbības pirmsskolā, kā arī 4-5 gadus vecu bērnu vecuma īpatnības. Empīriskajā daļā veikta pirmsskolas pedagogu anketēšana, kā arī pedagoģiskā darbība konstruēšanas nodarbībās. Pētījuma noslēgumā izstrādāti secinājumi, kas atbild uz pētījuma jautājumu: vai 4-5 gadus veci bērni var sekmīgi apgūt dizaina domāšanas prasmes konstruēšanas nodarbībās. Atslēgas vārdi: dizaina domāšanas process, dizaina domāšanas posmi, tehnoloģiju mācību joma pirmsskolā, konstruēšanas nodarbības. Qualification work: “Promoting design thinking in construction lessons for 4-5 year old children”. Author of the work: Ginta Biezā. Supervisor: Asoc.prof. Māra Urdziņa-Deruma. Volume of qualification work: 40 pages, 27 literature sources, 6 appendices, 19 images, 15 tables. The aim of the research: to study the design thinking promoting in construction lessons for 4-5 year old children. In the qualification work are explored the possibilities of promoting design thinking in construction lessons for 4-5 year old children. The study consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part analyzes the design thinking process and its phases, construction lessons in preschool, as well as age characteristics of 4-5-year-old children. In the empirical part, questionnaires of preschool teachers were conducted, as well as pedagogical activities in construction lessons. At the end of the study, conclusions were developed that answer the research question: can 4-5-year-old children successfully learn design thinking skills in construction lessons. Key words: design thinking process, design thinking phases, the technology subject in preschool, construction lessons.