Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorFeldmane, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.available2023-09-04T09:11:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91646
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62297
dc.description.abstractStraujā globalizācija un digitalizācija pārveido līdz šim nepieciešamās profesijas, sabiedrības funkcionēšanas un cilvēku sadarbības veidu, kas savukārt norāda uz nepieciešamību risināt prasmju jautājumu. Līdz ar to kā viena no prioritārajām izglītības attīstības tendencēm ir izvirzīta mācīšanās mācīties, uzsverot pašvadītas mācīšanās procesa nozīmību. Ņemot vērā, ka zinātniskie pētījumi pierāda, ka šo prasmi nepieciešams attīstīt jau pirmsskolā, šī pētījuma mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt pašvadītas mācīšanās sekmēšanu pirmsskolā 5-7 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darbu veido teorētiskā daļa un empīriskā daļu. Teorētiskajā daļā tiek pētīta literatūra par 5-7 gadus vecu bērnu pašvadītu mācīšanos. Ņemot vērā teorētiskās atziņas, empīriskajā daļā ar pedagogu aptaujas un novērojumu palīdzību tiek pētīta pašvadītas mācīšanās sekmēšana pirmsskolā 5-7 gadus veciem bērniem. Pētījuma rezultāti sniedza atbildes uz izvirzītajiem jautājumiem, apliecinot, ka 1) pirmsskolā tiek sekmēta 5-7 gadus vecu bērnu pašvadīta mācīšanās; 2) un šim nolūkam pedagogi Latvijā izmanto dažādas pedagoģiskās iespējas- veidojot mācību vidi, kas sekmē pašvadītu mācīšanos, modelējot pašvadītas mācīšanās prasmes un mērķtiecīgi virzot bērna pašvadītu mācīšanos. Kvalifikācijas darbu veido ievads, 2 nodaļas, 6 apakšnodaļas, secinājumi. Darbā ietverti 12 attēli, 3 tabulas, 1 pielikums, izmantoti 45 literatūras avoti (31 angļu valodā), 5 interneta resursi. Darba apjoms ir 54 lappuses, tajā skaitā pielikumi.
dc.description.abstractRapid globalization and digitization are transforming the necessary occupations, the functioning of society, and the way people collaborate, which in turn indicates the need to solve the problem of skills. Therefore, one of the priorities in the development of education is the emphasis on learning to learn, highlighting the importance of self-directed learning. Given that scientific research shows that this skill needs to be developed in preschool, the aim of this study is to theoretically and empirically examine the promotion of self-directed learning in preschool children aged 5-7. The qualification work consists of a theoretical part and an empirical part. The theoretical part studies literature on self-directed learning in 5-7 year old children. Based on theoretical insights, the empirical part, with the help of teacher surveys and observations, the author studies the promotion of self-directed learning in preschool children aged 5-7. The results of the study provided answers to the questions raised, confirming that 1) self-directed learning is promoted in preschool children aged 5-7; 2) and for this purpose, teachers in Latvia use various pedagogical opportunities - creating an educational environment that promotes self-directed learning, modeling self-directed learning skills, and purposely directing the child's self-directed learning. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters, 6 sub-chapters, conclusions. The work includes 12 images, 3 tables, 1 appendix, using 45 literature sources (31 in English), 5 internet resources. The paper has a volume of 54 pages, including appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectmetakognīcija
dc.subjectmācību vide
dc.titlePašvadītas mācīšanās sekmēšana pirmsskolā 5-7 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePromoting self-directed learning in preschool for 5-7 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record