dc.contributor.advisor | Šūmane, Ilze | |
dc.contributor.author | Legzdiņa, Elīna | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T09:12:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T09:12:00Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.other | 91647 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62298 | |
dc.description.abstract | Pētījuma problēma ir pirmsskolas 1.posma bērnu izziņas intereses neveicināšana āra nodarbībās, apgūstot pirmsskolas mācību programmas saturu. Veiktā pētījuma mērķis ir apzināt un veicināt bērnu izziņas darbību āra nodarbībās pirmsskolas 1.posmā, informējot skolotājus par tā nepieciešamību un veidiem, kā to var darīt. Skolotājs, sadarbojoties ar ģimeni, var veicināt arī vecāku aktīvu iesaisti šajā procesā. Pētījuma laikā atklājās atbilde uz jautājumu “kā veicināt 1.posma bērnu izziņas darbību āra nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē?”. Pētījuma procesā tika izmantotas šādas pētīšanas metodes: teorētiskās literatūras analīze, dokumentālā kontentanalīze, novērošana, izmēģinājuma darbība, SVID analīze, iegūto rezultātu analīze. Darba rezultātā ir noskaidrotas metodes un paņēmieni, kā pirmskolas 1.posma bērniem pirmsskolas izglītības iestādes grupā nodrošināt izziņas darbību āra nodarbībās. Parādīti piemēri no izmēģinājuma organizācijas laikā pielietotajām rotaļām, lai veicinātu izziņas darbību āra nodarbībās. | |
dc.description.abstract | The problem of the research is the lack of promotion of the cognitive interest of the 1st stage preschool children in outdoor lessons, learning the content of the preschool curriculum. The purpose of the research is to identify and promote children's cognitive activities in outdoor lessons in the 1st stage of preschool, informing teachers about its necessity and the ways in which it can be done. The teacher, cooperating with the family, can also promote the active involvement of parents in this process. During the research, the answer to the question "how to stimulate cognitive learning in 1st stage preschool childrens outdoor activities in a preschool educational institution?" was revealed. The following research methods were used in the research process: analysis of theoretical literature, documentary content analysis, observation, trial operation, SWOT analysis, analysis of obtained results. As a result of the work, methods and techniques have been found out, how to ensure cognitive activity in outdoor lessons for children of the 1st stage of preschool educational institutions in the group. Examples of games used during the pilot organization to promote cognitive activity in outdoor lessons are shown. As a result of work, the methods and techniques for encouraging cognitive learning activity in the outdoor curriculum of the 1st preschool stage children in preschool educational facilities groups are established. There are representative cases exhibited for the games used during the pilot organization to promote cognitive learning activities in outdoor activities. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Izziņas darbība | |
dc.subject | Āra nodarbības | |
dc.subject | Pirmsskolas 1.posms | |
dc.subject | Pirmsskolas izglītības iestāde | |
dc.subject | Pirmsskolas mācību programma | |
dc.title | Bērnu izziņas darbības veicināšana āra nodarbībās pirmsskolas 1. posmā | |
dc.title.alternative | Promoting the cognitive activity of children in outdoor lessonspre-school lessons 1. phases | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |