Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorLemešonoka, Daira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:00Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91650
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62301
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas izglītības skolotājs” 3. kursa studente Daira Lemešonoka. Kvalifikācijas darba vadītājs: Dr.paed. Antra Randoha. Kvalifikācijas darba tēma: “5–6 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguve āra vidē.” Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 5-6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas āra vidē. Mērķa sasniegšanai, autore realizēja sekojošus uzdevumus: 1.Analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par 5-6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējām āra vidē. 2.Izstrādāt rotaļnodarbību plānu matemātisko prasmju apguvei āra vidē. 3.Izzināt iespējas matemātisko prasmju sekmēšanai āra vidē. 4.Analizēt un apstrādāt pētījumā iegūtos rezultātus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā analizēti dažādu autoru – D.Lieģinieces, J.Menča, G.Svences, D.Dzinteres, I.Stangaines, D.Augstkalnes, A.Lopatinas un citu autoru atziņas un pētījumi par bērnu psiholoģisko attīstības raksturojumu, par vecumposmu īpatnībām, kā arī par āra vides ietekmi matemātisko prasmju apguvei pirmsskolā 5-6 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu vecumposmam. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā veikts pētījums par matemātisko prasmju apguves iespējām āra vidē. Veikts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu prasmju raksturojums, ir izstrādāts rotaļnodarbību plāns matemātisko prasmju apguvei āra vidē, kā arī izstrādāts pētījuma norises apraksts un pētījuma rezultātu analīze. Pētījuma rezultāti ļāva apstiprināt pētījuma hipotēzi - mērķtiecīgi organizētas matemātikas nodarbības āra vidē sekmēs 5-6 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguvi, ja āra vidē tiks iekļauti uzdevumi matemātikas apgūšanai. Kvalifikācijas darba apjoms ir 34 lapas, darbā iekļautas 3 tabulas un 5 attēli, izmantoti 26 literatūras un citi avoti, 5 secinājumi, 3 priekšlikumi. Atslēgas vārdi: āra vide, matemātiskās prasmes, rotaļnodarbības, spēles, pirmsskola, 5-6 gadīgi bērni.
dc.description.abstractAuthor of qualification work is Daira Lemesonoka, a 3rd study year student of First level professional higher education programme “Preschool teacher”, Faculty of Education Psychology and Art, in University of Latvia. Qualification work is led by Dr.paed. Antra Randoha. Theme of qualification work: “Learning mathematical skills in an outdoor environment for kids between age 5-6 year old”. The aim of qualification work is to study possibilities available for pre-school children age 5-6 y.o. to learn maths outdoors-in theory and practice. To reach the aim of qualification work, author performed several tasks: 1.Proceeded with analysis of educational literature available for contributions in learning math skills outdoors for pre-school kids age 5-6 y.o.; 2.Developed play-lesson plan for learning math in outdoor space; 3.Ascertain resources for learning math in outdoor space; 4.Analyzed and processed task results; Qualification work contains theoretical and the empirical parts. Theoretical part is based on several educational psychology articles, references, researches and quotes of authors such as D.Lieginiece, J.Menca, G.Svene, D.Dzintere, I.Stangaine, D.Augstkalne, A.Lopatina, where characteristics of children's psychological development, peculiarities of certain age as well as the influence of outdoor space for pre-school children age 5-6 y.o. was found. In practical part research is provided for opportunities available of how to learn maths outdoors. A methodological basis of the study is given, characteristics of skills in children described, developed play-lesson plan for learning, analysis and results published for assignment given. Analysis and results made it possible to confirm the hypothesis proposed-purposefully organized lessons in outdoor environment will contribute positivelly on learning mathematical skills for 5-6 y.o. pre-school children, if tasks are a part of an outdoor space. Total volume of qualification work is 34 pages, including 3 tables and 5 pictures, 26 references and other sources used, 3 suggestions, 5 conlusions. Key words: outdoor space, math abilities, play-leassons, games, pre-school, kids of age 5-6 y.o.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectāra vide
dc.subjectmatemātiskās prasmes
dc.subjectrotaļnodarbības
dc.subjectspēles
dc.subjectpirmsskola
dc.title5 -6 gadīgu bērnu matemātisko prasmju apguve āra vidē
dc.title.alternativeLearning mathematical skills in an outdoor environment for kids between age 5-6 year old
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record