Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorTimmermane, Aiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:00Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:00Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91652
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62303
dc.description.abstractDarba autore: Aiga Timmermane Pētījuma temata nosaukums: Alternatīvo komunikācijas līdzekļu izmantošana darbā ar bērnu ar autiskā spektra traucējumiem pirmsskolā. Darba aktualitāte: Kvalifikācijas darbā tika aktualizēts jautājums par alternatīvas komunikāciju pielietošanu pirmsskolas izglītības iestādē, kurā kādam bērnam ir ar autiskā spektra traucējumiem. Darba aktualitāti nosaka grūtības, kas rodas bērnam ar autiskā spektra traucējumiem apgūstot komunikācijas prasmes pirmsskolas izglītības iestādē. Pamatojoties uz zinātniskajā literatūrā un pētījuma gaitā iegūtajām atziņām, ka alternatīvas komunikāciju līdzekļu pielietošana veicina bērnam ar autiskā spektra traucējumiem spēju izprast citu teikto, paust savas vēlmes un vajadzības (komunicēt), palīdz apgūt mācības saturu un veidot sociāli pieņemamu uzvedību. Darba autore iesaka ar Izglītības un zinātnes ministrijas atbalstu vairāk izglītot pirmsskolas skolotājus par alternatīvo pielietošanu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem pirmsskolā, kā arī iepazīstināt ar informāciju par to, kas ir bērns ar autiskā spektra traucējumiem. Darba mērķis: Novērot bērna ar autiskā spektra traucējumiem attīstību, strādājot ar alternatīvās komunikācijas līdzekļiem. Kvalifikācijas darbā izmantotas zinātniskā literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, anketēšana. Rezultāti: Kvalifikācijas darbā gūtie rezultāti apliecina, ka strādājot ar bērnu ar autiskā spektra traucējumiem, pielietojot alternatīvās metodes, uzlabojas komunikācijas prasmes. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās un empīriskās daļas, secinājumiem un priekšlikumiem. Darbā ietverti 26 attēli, 2 tabulas, 10 pielikumi. Izmantoti 38 literatūras avoti. Darba apjoms ir 59 lpp. Atslēgvārdi: autisms, AST, alternatīvās komunikācijas līdzekļi, pirmsskola
dc.description.abstractAuthor: Aiga Timmermane Research topic: The Use Of Alternative Communication In Preschool With Children Featuring Autistic Spectrum Disorders. Research relevance: The qualification paper highlights the use of alternative ways of communication in pre-school institutions attended by children suffering from autistic spectrum disorders. Relevance of the research is determined by difficulties that children with autistic spectrum disorders experience in the process of mastering communication skills in the institution. Scientific advances and evidence gained during the research manifest that deployment of alternative communication means facilitates the ability of children suffering from autistic spectrum disorders to comprehend information conveyed by others, express own requests and needs (communicate), helps in the learning process and forms socially acceptable behaviour. The author of the research recommends with support of the Ministry of Education and Science to enhance education of pre-school teachers on use of alternative communication methods with children suffering from autistic spectrum disorders, as well as introduce them to the characteristic features of autistic spectrum disorders. Objective: To observe the development of a child featuring autistic spectrum disorders while deploying alternative means of communication. Qualitative study methods have been used such as observation and a survey (questionnaires). Results: Results gained in the qualification research confirm that the use of alternative communication improves communication skills of children with autistic spectrum disorders. The paper consists of an introduction, a theoretical and an empirical part, a conclusion and suggestions. It includes 26 images, 2 tables, 10 appendices, 38 bibliography sources. Paper volume is 59 pages. Keywords: autism, ASD, alternative communication, preschool
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectAutisms
dc.subjectAST
dc.subjectalternatīvās komunikācijas līdzekļi
dc.subjectpirmsskola
dc.titleAlternatīvo komunikācijas līdzekļu izmantošana darbā ar bērnu ar autiskā spektra traucējumiem pirmsskolā
dc.title.alternativeAugmentative and alternative communication systems use for autistic children in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record