4-5 gadus vecu bērnu runas veicināšana, izmantojot pirkstiņrotaļas
Автор
Štāla, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2023Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba tēma ir “4-5 gadus vecu bērnu runas veicināšana, izmantojot pirkstiņrotaļas”. Kvalifikācijas darba autore Jekaterina Štāla. Kvalifikācijas darba vadītāja Dr. paed., docente Ilze Šūmane. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski pētīt 4-5 gadus vecu bērnu runas veicināšanu, izmantojot pirkstiņrotaļas. Darbs ir divas daļas – teorētiskā un empīriskais pētījums. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek analizētas teorētiskās nostādnes par runas jēdzienu, par pirkstiņrotaļu funkciju bērnu runas veicināšanā. Tika analizētas B. Brices, D. Markus, I. Miltiņas un citu autoru atziņas. Balstoties uz teorētiskām atziņām darba autore veic empīrisko pētījumu. Empīriskajā pētījumā tiek izvirzīti kritēriji un veikt pedagoģiskās novērošana. Pētījumā tiek aplūkota pirkstiņrotaļas izmantošanas efektivitāte, strādājot ar visu grupu kopā vai individuāli. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, sešām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikuma. Darba apjoms ir uz 42 lapām, 5 tabulām, 17 attēliem un viena pielikuma un 25 izmantotās literatūras avotiem. Atslēgas vārdi: valoda, pirkstiņrotaļa, runas attīstība, sīkās pirkstu muskulatūras attīstība. The topic of the qualification work is "Encouraging the speech of 4-5 year old children using finger games". The author of the qualification work is Jekaterina Stals. Qualification supervisor Dr. co-ed., docent Ilze Sumane. The aim of the work is to theoretically and practically study the speech promotion of 4-5-year-old children using finger games. The work has two parts - theoretical and empirical research. The theoretical part of the study analyzes the theoretical positions on the concept of speech, on the function of finger toys in promoting children's speech. The findings of B. Brice, D. Markus, I. Miltinas and other authors were analyzed. Based on theoretical findings, the author of the work conducts an empirical study. In the empirical study, criteria are set and pedagogical observation is carried out. The study looks at the effectiveness of using finger play when working with the whole group together or individually. The work consists of an introduction, two chapters, six subsections, conclusions, proposals and an appendix. The volume of the work is on 42 pages, 5 tables, 17 images and one appendix and 25 sources of used literature. Key words: language, finger play, speech development, development of small finger muscles.