3-4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošanās pirmsskolas mācību vidē
Author
Kozlovska, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma „3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošanās pirmsskolas mācību vidē”. Darba mērķis: izpētīt 3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošanos pirmsskolas mācību vidē. Uzdevumi: 1.Teorētiskās literatūras analīzē par pētāmo problēmu; 2.3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju izpēte; 3.Rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem par bērnu sadarbības prasmju pilnveidošanu. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada divām nodaļām, rekomendācijām, nobeiguma, pielikumiem. Darba pirmajā nodaļā apkopota literatūra par sadarbības prasmju raksturojumu, to noteikšanas kritērijiem, rādītājiem un pirmsskolas mācību vides lomu 3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošanā. Tiek pētītas sadarbības prasmes pirmsskolas mācību vidē, integrējot sadarbības prasmju aktivitātes un rotaļas mācību procesā, kā arī nodrošinot atbilstošu mācību vidi sadarbības prasmju attīstībai. Darba teorētiskajā daļā tiek veikta teorētiskās literatūras analīze. Darba otrajā nodaļā tiek veikst pētijums Tukuma novada X izglītības iestādē. Tiek pētītas 3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmes integrētā mācību procesā, kā arī tiek pētīta mācību vides loma sadarbības prasmju veidošanā. adarbības prasmes. Tiek anketāti pirmsskolas pedagogi, par sadarbības prasmju veidošanos mācību vidē. Darba apjoms: 45 lapas. Darbā izmantoto 20 attēli, 2 tabulas un 5 pielikumi. Izmantotie literatūras avoti – 35 vienības. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, sadarbības prasmju noteikšanas kritēriji, mācību vide. The topic of the qualification thesis "Development of cooperation skills in 3-4 year old children in the preschool learning environment". The aim of the work: to study the formation of cooperation skills in 3-4 year old children in the preschool learning environment. Tasks: 1.Analysis of theoretical literature on the researched problem; 2.Research of cooperation skills in 3-4 year old children; 3.Recommendations for preschool teachers on improving children's cooperation skills. The qualification thesis consists of an introduction to two chapters, recommendations, conclusion and appendices. The first chapter of the thesis summarizes the literature on the characteristics of cooperation skills, their determination criteria, indicators and the role of the preschool learning environment in the development of cooperation skills in 3-4 year old children. Cooperation skills are studied in the preschool learning environment, integrating cooperation skills activities and games in the learning process, as well as providing an appropriate learning environment for the development of cooperation skills. In the theoretical part of the thesis, an analysis of the theoretical literature is carried out. In the second chapter of the work, a study is carried out in region of Tukums X educational institution. The cooperation skills in 3-4-year-old children in an integrated learning process are studied, as well as the role of the learning environment in the formation of cooperation skills. Preschool teachers are interviewed about the formation of cooperation skills in the learning environment. Workload: 45 pages, 20 images, 2 tables and 5 appendices are used in the thesis. Literature sources used – 35 items. Keywords: cooperation, cooperation skills, criteria for determining cooperation skills, learning environment.