4 – 5 g.v. bērna skaņu izrunas veicināšana muzikālajās rotaļdarbībās
Author
Rutka, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
“4 – 5 g.v. bērna skaņu izrunas veicināšana muzikālajās rotaļdarbībās”. Darba autore Madara Rutka, darba vadītāja Latvijas Universitātes lektore p.i. Mg. paed. Baiba Brice. Darbā analizēts - Pedagogu un logopēdu atziņas par skaņu izrunas attīstību, vecumposmu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā. Pētnieciskajā daļā veikts pētījums, kura laikā tiek atlasīti un izstrādātas atbilstošas rotaļdarbības ar muzikāliem elementiem, kas tiek izmantoti kā pētījuma materiālā bāze. Darba mērķis ir pētīt 4 – 5 g.v. bērnu skaņu izrunas veicināšanas iespējas mūzikas rotaļdarbībās. Darba uzdevumi: Analizēt pedagoģiskās atziņas par skaņu izrunas attīstību un tās sekmēšanas iespējām Raksturot 4-5 g.v. bērnu vecumposma īpatnības skaņu izrunā Vingrinājumu izmantošana muzikālās rotaļdarbībās Darbā izmantotās pētnieciskās metodes: Teorētiskā - teorētiskās literatūras analīze; empīriskā – anketēšana, pedagoģiskais izmēģinājums. Pedagoģiskais pētījums pierādīja, ka bērnu skaņu izruna tiek sekmēta, ja bērniem piedāvā viņu interesēm un vecumposmam atbilstošas rotaļdarbības ar muzikālajiem elementiem. Kā arī to, ka skaņu izruna tiek sekmēta, ja muzikālās rotaļdarbības ir regulāras. Atslēgas vārdi: skaņu izruna, sekmēta, rotaļdarbība, muzikālā rotaļdarbība Darbs satur 46. lpp., 8 tabulas, 7 attēlus, 5 pielikumus , izmantoti 39 literatūras un izziņas avoti. “Promoting the sound pronunciation of a 4-5 year - old in musical play”. Author of the work Madara Rutka, lecturer at the University of Latvia, p.i. Mg. paed. Baiba Brice. Work analyzes – insights of educators and speech therapists about sound pronunciation development, age characterisation of children in the context of the problem under investigation. A study carried out in the research part during which and developed corresponding lessons featuring musical elements used as research material base. The aim of the work is to explore the possibilities for sound pronunciation of 4-5 year - olds in music play activities. Terms of reference: 1. To analyse pedagogical insights regarding the development of sound pronunciation and its promotion opportunities 2. Characterize 4-5 g.v. children's superstage peculiarities in sound pronunciation 3. Use of exercise in musical play. Research methods used in the work: theoretical - theoretical literature analysis; empirical - questionnaire, pedagogical trial. Pedagogical study proved that children's sound perception is encouraged when children are offered playing with musical elements in accordance with their interests and age. And that sound perception is encouraged when musical play activities are regular. Keywords: sound pronunciation, promotion, play, musical play The work contains 46 pages, 8 tables, 7 images, 5 attachments, 39 literature and cognitions used sources.