Show simple item record

dc.contributor.advisorGoba, Daiga
dc.contributor.authorVītiņa, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:03Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91682
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62319
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programmas “Pirmsskolas izglītības skolotājs 3. kursa studente Laura Vītiņa. Kvalifikācijas darba vadītājs: Mg.paed. Daiga Goba. Kvalifikācijas darba tēma: “3-4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana āra aktivitātēs”. Kvalifikācijas darba mērķis: ir teorētiski un praktiski pētīt kā organizēt āra nodarbības, lai sekmētu 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju apguvi. Mērķa sasniegšanai, autore realizēja šādus uzdevumus: 1.Analizēt pedagoģiski psiholoģiski zinātnisko literatūru par sadarbības prasmju un āra aktivitāšu nozīmi 3-4 gadīgu bērnu attīstībā. 2.Sadarbības prasmju izpēte, pētījumā iekļauto bērnu raksturojums, sākotnēji, un beigu posmā. 3.Sameklēt aktivitātes sadarbības prasmju sekmēšanai āra vidē. 4.Praktiski organizēt aktivitātes āra vidē, kas sekmē sadarbības prasmes 3-4 gadīgiem bērniem. 5.Analizēt un apstrādāt pētījumā iegūtos datus. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā informācijas iegūšanai par pētāmo jautājumu, analizēti dažādu autoru - L. Avotiņas, A. Bāras, L. Brūveres, A. Miesnieces, D. Dzintares, D. Augstkalnes, I. Stangaines, I. Irbes un citu autoru atziņas. Kvalifikācijas darba praktiskajā daļā veikts pētījums par sadarbības sekmēšanas apguvi 3-4 gadīgiem bērniem āra aktivitātēs. Veikta pedagoģiskā novērošana, bērnu prasmju raksturojums, organizētas aktivitātes āra vidē un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma iegūtie rezultāti liecina, ka pārdomāti organizējot āra aktivitātes un sistemātiski organizējot tās, ievērojot bērnu vecumposma īpatnības, tiek sekmētas sadarbības prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms: 34 lapas, 4 attēli, 6 tabulas, 3 pielikumi, 28 literatūras un informācijas avoti, 5 priekšlikumi, 5 secinājumi, 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: āra vide, sadarbības prasmes, pirmsskola, 3-4 gadīgi bērni, āra aktivitātes.
dc.description.abstractAuthor of qualification work is Laura Vitina, a 3rd study year student of First level professional higher education programme “Preschool teacher”, Faculty of Education Psychology and Art, in University of Latvia. Qualification work is led by Mg.paed. Daiga Goba Theme of qualification work: “Outside activities of cooperations for 3-4 years old children.” The aim of qualification work is to study planning of outdoor activities in order to promote cooperation skills in children age 3-4 y.o., based on theory and practice. To reach the aim of qualification work, author performed several tasks: 1.Proceeded with analysis of educational literature available for importance of implementing outdoor activities for children. during their certain age; 2.Explored collaborative skills, analyzed children included in research, differentiate behavior before and after the task; 3.Discovered activities to promote cooperation skills in outdoor space; 4.Organized practical outdoor activities in order to develop cooperation skills for children age 3-4 y.o.; 5.Analyzed and processed task results; Qualification work contains theoretical and the empirical parts. Theoretical part is based on several educational psychology articles and references of such authors as L. Avotina, A. Bara, L. Bruvere, A. Miesniece, D. Dzintare, D. Augstkalne, I. Stangaine, I. Irbe; In practical part a study was conducted for cooperation in an outdoor environment for children 3-4 y.o. Pedagogical approaches were used, children's abilities were characterized, and research results were collected and analyzed. The results from the study show that thoughtfully and systematically organizing outdoor activities, acknowledging children’s age, cooperation can be a success. Total volume of qualification work is 34 pages, including 4 pictures and 6 tables, 28 literature and other sources used, 5 suggestions, 5 conlusions and 3 attachments. Key words: outdoor space, cooperation skills, pre-school, children age 3-4 y.o., activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectāra vide
dc.subjectsadarbības prasmes
dc.subjectpirmsskola
dc.subject3-4 gadīgi bērni
dc.subjectāra aktivitātes
dc.title3 - 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju sekmēšana āra aktivitātēs
dc.title.alternativeOutside activities of cooperation for 3 -4 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record