Vārdu krājuma bagātināšana rotaļās 2-4 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Ostrovska, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vārdu krājums bagātināšana rotaļās 2 – 4 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Madara Ostrovska Darba vadītāja: Dr.paed. Ilze Šūmane Darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 2 – 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanu rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: Darba pirmajā nodaļā tiek izzināta teorētiskā pedagoģijas un psiholoģijas literatūra par valodas runas jēdzienu skaidrojumu, vārdu krājuma nozīmes attīstību 2 – 4 gadus veciem bērniem, izvērtēti rotaļas veidi un tā izmantošana vārdu krājuma bagātināšanā. Otrajā nodaļā tiek praktiski pārbaudīts, kā ar rotaļas palīdzību tiek bagātināts 2 – 4 gadīgu bērnu vārdu krājums. Tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji vārdu krājuma izvērtēšanai, kur bērni tiek novērtēti pirms un pēc rotaļu izspēlēšanas darbības, izveidots rotaļu un izpētes materiāls pedagoģiskajā darbībā, bērnu vārdu krājuma bagātināšanai un praktiski izpētīta rotaļas efektivitāte, lai nodarbības nodrošinātu atbilstoši bērna interesēm un spējām. Kvalifikācijas darba apjoms: 34 lpp., 4 tabulas, 5 attēli, 1 pielikums, 45 izmantotā literatūra un avoti Atslēgas vārdi: Valoda, vārdu krājuma bagātināšana, bērni, pirmsskola, rotaļas. Vārdu saīsinājumi: PII – pirmsskolas izglītības iestāde Title of qualification: Enrichment of names in games for children 3-4 years in pre-school education Author of the work: Madara Ostrovska Head of work: Dr. Ped. Ilze Šūmane Objective of work: In theory, to explore and practically inspect the enrichment of the vocabulary of children aged 2-4 years in the game. The qualification work consists of two parts: in the first section of the work, the theoretical pedagogies and psychology literature on the interpretation of the concepts of language speech, the development of the meaning of the vocabulary for children 2 to 4 years old, evaluating the types of play and its use in the enrichment of the vocabulary. In the second chapter, it is practical to test how the names of 2-4-year-olds are enriched by playing. Evaluation criteria were developed for the evaluation of the vocabulary, where children are evaluated before and after playing activities, playing and research material developed in pedagogical activity, enrichment of children's vocabulary, and practical study of the effectiveness of playing, in order to ensure that the lessons are in line with the best interests and abilities of the child. Volume of qualification: 34 pages, 4 tables, 5 pictures, 1 appendix, 45 literature used and sources Key words: Language, vocabulary enrichment, children, preschool, playing. Word abbreviations: PII - pre-primary education institution