• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu runas attīstību ietekmējoši vingrinājumi

Thumbnail
View/Open
299-91693-Zalite_Sintija_sz20050.pdf (1.118Mb)
Author
Zālīte, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbā “3-4 gadīgu bērnu runas attīstību ietekmējoši vingrinājumi” tiek apskatītas un izzinātas tādas tēmas kā runas un valodas attīstība, runas valodas paplašināšanas veidi, tās anatomija un traucējošie faktori, u.c.. Šī darba galvenais mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt 3-4 gadīgu bērnu runas attīstību veicinošu vingrinājumu pielietojumu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mērķis tiek sasniegts ar 4 darba uzdevumu palīdzību. Taču papildus teorijas izzināšanai autore Sintija Zālīte veic arī novērojumu un anketēšanu, ar kuras palīdzību tiek iegūta plašāka informācija par runas valodas attīstības reālo situāciju mūsdienu pirmsskolas izglītības iestādēs. Kopumā šis darbs sastāv no 2 galvenajām nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, kas sastāda 37 lappuses.
 
In the qualification work “Speech development exercises for 3-4-year-old toddlers and children” topics such as speech and language development, ways of expanding the spoken language, its anatomy, and disturbing factors, etc. are examined and learned. The main goal of this work is to theoretically clarify and practically check the use of exercises promoting the speech development of 3-4-year-old children in the preschool pedagogical process. The goal is achieved with the help of 4 tasks. However, in addition to learning the theory, the author Sintija Zālīte also conducts observation and questionnaires, with the help of which more information is obtained about the real situation of speech-language development in modern preschool educational institutions. In general, this work consists of 2 main chapters, conclusions, and proposals, which make up 37 pages.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62327
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV