Pedagogu un ģimenes sadarbība 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Puriņa, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Pedagogu un ģimenes sadarbība 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē.” Darba autore: Kristīne Puriņa. Darba vadītāja: Mg.paed. Daiga Goba. Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt un praktiski noskaidrot, pedagogu un ģimeņu sadarbības organizācijas nosacījumus, kas sekmē bērnu sociālās prasmes. Kvalifikācijas darbs “ Pedagogu un ģimenes sadarbība 4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē” sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek sniegts apraksts par sociālām prasmēm 4-5 gadus veciem bērniem, par sadarbības nozīmīgumu starp pedagogu un ģimeni no dažādu autoru atziņām, kā piemēram, G. Svence, I. Lemešonoka, I. Puškarevs, L. Braše, A. Špona un citu autoru teorētiskām atziņām. Praktiskajā daļā tika veikti pirmsskolas vecuma bērnu novērojumi sociālās prasmēs pēc kritērijiem, apkopoti rezultāti no bērnu vecāku un pedagogu anketām. Pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā ar dažādām metodēm tika sekmētas bērnu sociālās prasmes, sadarbībā ar vecākiem. Pēc veiktā pētījuma, nobeigumā sniegti ieteikumi. Apkopojot pētījuma rezultātus, autore secināja, ka regulāri sadarbojoties ar bērnu ģimenēm, var tikt sekmētas bērnu sociālās prasmes. Atslēgas vārdi: 4-5 gadu vecu bērnu sociālās prasmes, ģimene, sadarbība, pirmsskolas izglītības iestāde. Kvalifikācijas darba apjoms: 48 lappuses, kas ietver 16 attēlus, 4 tabulas. Izmantoti 33 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi. Subject of the qualification work: Cooperation between teachers and families promoting social skills in a pre-school education institution of 4-5 year old childrens. Author of the work: Kristine Purina. Head of the work: Mg.paed. Daiga Goba. The purpose of the qualification work: to study and practically clarify, the conditions of the organisation of cooperation between teachers and families, which contribute to the social skills of children. The qualification work “Cooperation between teachers and families promoting social skills in a pre-school education institution of 4-5 year old childrens.” consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part provides a description of social skills for children 4-5 years old, the importance of cooperation between the teachers and family from the background of various authors, such as G. Svence, I. Lemešonoka, I. Puškarevs, L.Braše, A.Špona and from others authors. The practical part carried out observations of children of pre-school age in social skills according to the criteria. Compiled results from questionnaires from parents and teachers. Teaching pilot activities of children, in ccoperation with parents, through different methods. Following the study carried out, recommendations are finally made. In collecting the results of the study, the social skilss of children can be promoted at regular intervals with children families. Key words: The social skills of 4-5 year-olds, family, collaboration, pre-school education institution. Qualification work consists: 48 pages containing 16 images, 4 tables. 33 literature sources have been used and 3 annexes have been added.