Show simple item record

dc.contributor.advisorSvence, Guna
dc.contributor.authorKoļcova, Veronika
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:07Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91724
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62346
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Apļa metode pirmā vecumposma bērnu pašregulācijas attīstībai” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt pirmsskolas vecuma bērnu pašregulācijas prasmju attīstības būtību un tās sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē izmantojot apļa metodi. Izstrādāt programmu un rotaļu kompleksu pašregulācijas attīstības sekmēšanai. Veikt novērojumus par bērnu pašregulācijas prasmju attīstību saskaņā ar noteiktiem kritērijiem pirms un pēc programmas lietošanas uzsākšanas. Kvalifikācijas darbs izstrādāts analizējot un pamatojoties uz zinātniskajiem rakstiem un pirmsskolas izglītības programmu. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek noskaidrota pašregulācijas jēdziena būtība, 1.5-3 gadus vecu bērnu psiholoģiskās un pedagoģiskās īpašības, raksturotas pirmsskolas vecuma bērnu pašregulācijas attīstības iezīmes, izmantojot jaunākos pētījumus šajā jomā. Analizēta pirmsskolas pedagoģiskā procesā būtība, apļa metode un tā izmantošana pirmā vecumposma bērnu pašregulācijas attīstības sekmēšana pirmsskolas izglītības satura īstenošanas procesā. Pētījumā empīriskajā daļā tiek izstrādāts un izmantots spēļu komplekss, analizētas 11 pirmā vecumposma bērnu pašregulācijas prasmes pirms un pēc izstrādātā kompleksa piemērošanas, saskaņa ar izvirzītajiem kritērijiem, atbildot uz pētniecības jautājumu “Vai apļa laika rotaļas sekmē 1.5-3 gadus vecu bērnu pašregulācijas prasmju attīstību?”, izmantojot pedagoģisko novērojumu metodi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 40 lpp, 50 izmantoto literatūras un avotu vienības, 3 tabulas, 3 pielikumi
dc.description.abstractThe qualification paper "Circle method for the development of self-regulation of children of the first age stage" was developed with the aim of theoretically exploring the essence of the development of self-regulation skills of preschool children and the possibilities of its promotion in a preschool educational institution using the circle method. To develop a program and play complex for promoting the development of self-regulation. Make observations on the development of children's self-regulation skills according to certain criteria before and after starting to use the program. The qualification work was developed by analyzing and based on scientific articles and the preschool education program. In the theoretical part of the study, the essence of the concept of self-regulation, the psychological and pedagogical characteristics of 1.5-3-year-old children is clarified, the characteristics of the development of self-regulation of preschool children are characterized, using the latest research in this field. The essence of the preschool pedagogical process, the circle method and its use, promoting. the development of the self-regulation of children of the first age stage in the process of implementing the content of preschool education, were analyzed. In the empirical part or research, a game complex is developed and used, the self-regulation skills of 11 children of the first age stage are analyzed before and after the application of the developed complex, the agreement with the set criteria, answering the research question "Does circle time games contribute to the development of self-regulation skills of 1.5-3-year-old children?", using the method of pedagogical observations. The scope of the qualification work is 40 pages, 50 units of used literature and sources, 3 tables, 3 appendices
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectpirmā vecumposma bērni
dc.subjectpirmskolas izglītības process
dc.subjectapļa metode
dc.titleApļa metode pirmā vecumposma bērnu pašregulācijas attīstībai
dc.title.alternativeThe circle method for the development of self-regulation in children of the first age stage
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record