Runas attīstība latviešu valodas kā otrās valodas apguvē pirmsskolas 2.posmā
Autor
Ausmane, Anna Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors- Anna Luīze Ausmane Darba nosaukums- Runas attīstība latviešu valodas kā otrās valodas apguvē pirmsskolas 2.posmā Valodas attīstība ir sarežģīts, dinamisks process, ko ietekmē bērna vecums, valodas ekspozīcija un sociālā mijiedarbība. Bilingvāls bērns parasti ievēro vienu no diviem valodas apguves modeļiem: vienlaicīgu divvalodību un secīgo divvalodību Viena no izglītības problēmām pirmsskolā notiek divvalodības dēļ. Bērni šajā vecumā jau var iemācīties runāt vairāk nekā vienā valodā. Viņi var mācīties valodas mājās, pirmsskolā vai sabiedrībā. Daži bērni var viegli runāt abās valodās, bet dažreiz viņi zin vienu valodu labāk par otru. Valoda, ko bērns zina labāk, ir dominējošā valoda. Šī iemesla dēļ bērnam var rasties problēmas. Valodu apguve ir pamats lielākajai daļai mācību — neatkarīgi no tā, kas tas ir sociālās prasmes, morālā attīstība vai fiziski sasniegumi Bilingvālā izglītība ietekmē bērnu sociālo attīstību līdzīgi kā tā ietekmē emocionālo attīstību. Dažreiz sociālā attīstība var maskēt valodas apguves problēmas. Ja nepalīdz bērnam attīstīt runu tad bērns sajauks valodas, ka arī pieļaus vairākas kļūdas gan vienā valodā, gan otrā. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process bilingvālā pirmsskolā Pētījuma priekšmets: 3-5 gadus vecu izglītojamo runas attīstība Pētījuma mērķis: veicināt runas attīstību mazākumtautību bērniem latviešu valodā pirmsskolas 2.posmā Pētījuma jautājums: Kā veicināt runas attīstību mazākumtautību bērniem latviešu valodā pirmsskolas 2.posmā? Pētījuma uzdevumi: -Pētīt zinātnisko literatūru par otrās valodas attīstību pirmsskolas izglītības iestādēs -raksturot pirmsskolas izglītības 2.posmu un otrās valodas izpētes īpatnības -veikt pētāma vecumposmā raksturojumu, bilingvālās un multilingvālās valodas attīstību -aprakstīt pieejas un metodes latviešu valodas kā otrās valodas apguve -veikt pētījumu par latviešu valodas apguvi, izmantojot izglītības bilingvālo modeli Darbs sastāv no 48 lpp., 11 attēliem,44 literatūras avotiem un 1 dokumenta pielikuma The author- Anna Luīze Ausmane Document title- The acquisition of the Latvian language as the Second language at the 2nd stage of preschool Language development is a complex, dynamic process that is influenced by a child's age, language exposure, and social interaction. A bilingual child usually follows one of two patterns of language acquisition: simultaneous bilingualism and sequential bilingualism One of the educational problems in preschool is due to bilingualism. Children at this age can already learn to speak more than one language. They can learn languages at home, in preschool or in the community. Some children can speak both languages easily, but sometimes they know one language better than the other. The language that the child knows better is the dominant language. Because of this, the child may have problems. Language learning is the foundation for most learning - whether it's social skills, moral development or physical achievement. Bilingual education affects children's social development in the same way that it affects emotional development. Sometimes social development can mask language learning problems. If you do not help the child develop speech then the child will mix the languages and make several mistakes in one language and in the other . Research object: pedagogical process in bilingual preschool Research subject: speech development of 3-5-year-old learners The goal of research: to promote speech development in the Latvian language of minority children in the 2nd stage of preschool. Research question: How to promote the speech development of minority children in Latvia in the 2nd stage of preschool? Research tasks: -To study the scientific literature on second language development in preschool -describe the 2nd stage of preschool education and peculiarities of second language study -perform a characterization of the studied age group,bilingual and multilingual language development -describe approaches and methods for learning Latvian as a second language -do research about learning the Latvian language using the bilingual model of education The work consists of 48 pages, 11 images,44 literary sources and 1 an addition to a document