• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grafiski tehnisko paņēmienu daudzveidība 4-5 gadīgu bērnu smalkās motorikas sekmēšanai pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-91742-Larionova_Inese_il20035.pdf (1.235Mb)
Author
Larionova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: grafiski tehnisko paņēmienu daudzveidība 4-5 gadīgu bērnu smalkās motorikas sekmēšanai pirmsskolā. Darba autore: Inese Larionova Zinātniskā vadītāja: Doc., Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Darba teorētiskajā daļā analizēta 4-5 gadīgu bērnu smalkās motorikas attīstība un tās sekmēšana caur grafiski tehnisko paņēmienu daudzveidību pirmsskolā. Darba praktiskajā daļā tika veikts primārais, starpposma, galīgais smalkās motorikas attīstības līmeņa novērtējums bērniem vecumā no 4 līdz 5 gadiem. Tika veikta pētījuma rezultātu analīze, izdarīti secinājumi un pedagoģiski metodiskie ieteikumi. Atslēgas vārdi: smalkā motorika, grafika, rotaļnodarbība, pirmsskola. Pētījuma mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pārbaudīt kā grafiski tehnisko paņēmienu daudzveidība sekmē 4-5 gadīgu bērnu smalko motoriku. Pētījuma jautājums: kā grafiski tehnisko paņēmienu daudzveidība sekmē 4-5 gadīgu bērnu smalko motoriku? Kvalifikācijas darba apjoms: 38 lpp., 6 tabulas, 8 attēli, 2 pielikumi, 37 literatūras avoti.
 
The name of qualified work: the use of a variety of graphic techniques for the development of fine motor skills in a preschool institution for children 4-5 years old. Author of the work: Inese Larionova Supervisor: Associate Professor, Doctor of Pedagogy Daiga Kaleya-Gasporovicha In the practical part of the work, the primary, intermediate, and final assessment of the level of development of fine motor skills in children aged 4 to 5 years was performed. An analysis of the research results was carried out, conclusions and pedagogical methodological recommendations were made. Key words: fine motor skills, graphics, game lesson, preschool institution. The purpose of the study: to theoretically substantiate and practically test how the techniques of graphic technology effectively develop fine motor skills in children 4-5 years old. Research question: how do a variety of graphics techniques develop fine motor skills in children 4-5 years old? Volume of qualified work: 38 pages, 6 tables, 8 images, 2 appendices, 30 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62356
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV