• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot sižeta lomu rotaļas

Thumbnail
View/Open
299-91748-Pinka_Liga_lp20089.pdf (1.153Mb)
Author
Pinka, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: 5-6 gadu vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot sižeta lomu rotaļas Darba autore: Līga Pinka Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, izmantojot sižeta lomu rotaļas Pētījuma satura un iegūto rezultātu apraksts: ar sižeta – lomu rotaļu palīdzību iespējams pilnveidot 5-6 gadus vecu bērnu sociālās prasmes, taču pieaugušais ar savu piemēru un attieksmēm, vidi, kādu rada ap sevi, ir nozīmīgākais to veidotājs. Kvalifikācijas darba apjoms: 39 lpp, 7 attēli, 5 tabulas, izmantoti 39 literatūras un citi avoti, 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: sižeta lomu rotaļa, sociālās prasmes, bērnu attīstība
 
Working title: The improvement of the social skills of children aged 5-6 in preschool through role-play Author of the work: Līga Pinka Scientific supervisor of the work: Dr. paed. Līga Āboltiņa The aim of the qualification paper: to explore the possibilities of promoting the social skills of children aged 5-6 years in a preschool educational institution through role-playing Description of the content of the study and the results obtained: it is possible to improve the social skills of children aged 5-6 years with the help of role-play, but an adult with his life experiences, attitude, pattern of behaviour, with the environment that he creates around himself is a more important social skills maker. Scope of qualification work: 39 pages, 7 images, 50 tables, used 39 literature and other sources, 5 annexes. Keywords: role-playing, social skills, child development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62361
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV