Sīkās motorikas vingrinājumi matemātikas mācību jomā 5 gadus veciem bērniem
Author
Fogele, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Sīkās motorikas vingrinājumi matemātikas mācību jomā 5 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: Piedāvāt sīkās motorikas vingrinājumus matemātikas mācību jomā 5 gadus veciem bērniem, lai sekmētu sīkās motorikas attīstību. Darbs sastāv: no ievada, empīriskās daļas, secinājumiem, ieteikumiem un pielikumiem. Darba teorētiskās daļas izveidošanā apkopoti un analizēti 15. literatūras un informācijas avoti 10.latviešu literatūras un 1 interneta avots, 2 angļu valodas avoti un 1 krievu literatūras un interneta literatūras avots. Kvalifikācijas darba apjoms ir 30 lappuses. Darbā ir 2. izvērtēšanas tabulas, 5 joslu diagrammas un 1 stabiņu diagramma. Darba teorētiskajā daļā tika pētīta pirmsskolas vecuma bērnu raksturojumus veselumā, sīkas motorikas attīstība un sīkās motorikas prasmju apgūšana matemātikas mācību jomā 5 gadus veciem bērniem, pamatojoties uz zinātnieku atziņām. Empīriskajā daļā - praktiskajā pētījumā tika izstrādāti 5 gadus vecu bērnu sīkas motorikas attīstības izvērtēšanas kritēriju tabula. Izvērtējot bērnus sākumā un pamatojoties uz iegūtajiem datiem, tika izstrādāts plāns turpmākai darbībai ar mērķi ikdienā pēc iespējas vairāk vingrināt rokas sīko motoriku 5 gadus veciem bērniem caur matemātikas mācību jomu. Veic secinājumus par izvēlēto darba paņēmienu un izvēlēto metožu efektivitāti, apkopo darba rezultātus un piedāvā dažādus ieteikumus pedagogiem veiksmīgai sīkās motorikas attīstībai. Pētījuma metodes: Teorētiskā pētījuma metode: Zinātniskās literatūras analīze. Empīriskās metodes: Pedagoģiskais novērojums Pedagoģiskā darbība Pētījuma bāze: 17 pirmsskolas izglītības iestādes X, 5 gadus veci X grupas bērni. Subject of the qualification work:"Fine motor exercises in the field of mathematics for 5-year-old children" . There are many studies in the scientific literature that children 5 years old have a high degree of movement activity. Growth, development of coordination capabilities. Children's muscles are better developed during this period than children are able to control them. Objective of work: Providing small-motor exercises in the field of math teaching for 5-year-olds to encourage the development of small motorics. Objective of work: Providing small-motor exercises in the field of math teaching for 5-year-olds to encourage the development of small motorics. The work consists of: input, empirical part, conclusions, recommendations and attachments. The creation of the theoretical part of the work summarises and analyses 15 sources of literature and information for the 10 th Latvian literature and 1 Internet source, 2 English sources and 1 source of Russian literature and Internet literature. The scope of the qualification work shall be 26 pages.The work includes evaluation tables 2, 5 bar charts, and 1 column chart. The theoretical part of the work studied the characteristics of children of pre-school age in the whole, the development of small motor cycling and the acquisition of small motor skills in the field of math in children aged 5 years, based on scientific knowledge. In the empirical part, the practical study developed a table of criteria for evaluating the development of small motorics for children aged 5 years. When assessing children at the beginning and based on the data obtained, a plan for further action was developed with a view to practicing as much as possible daily the small motor of the hands of 5-year-olds through the field of math teaching. Implement conclusions on the effectivity of the selected working methods and selected methods, summarise the results of the work and offer a variety of recommendations to educators for the successful development of the minor motor. Study methods: Theoretical study method: Analysis of scientific literature. Empirical methods: Pedagogical observation Pedagogical activity Study base: 17 preschool education institution X, 5-year-old Group X children.