• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-91752-Koleda_Ligita_lk21236.pdf (1.167Mb)
Author
Koleda, Ligita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: „2 – 3 gadus vecu bērnu sociālā adaptācija pirmsskolā”. Darba autore: Ligita Koleda Darba vadītāja: Asoc.prof. Dr. paed. Sanita Baranova Darba apjoms: 45 lappuses, 17 attēli, 9 tabulas, 23 literatūras avoti, darbā pievienots 1 pielikums. Darbs sastāv no: ievada, divām daļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikumiem. Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt 2 – 3 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas pirmsskolā pedagoģiskos nosacījumus. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra un citi avoti par 2 – 3 gadus vecu bērnu vecumposmu un sociālās adaptācijas izpratni un veicināšanas iespējām. Teorētiskā daļa balstās uz Ž. Piažē, R. Špallakas, G. Svences, A. Randohas, Ē. Kalvāna, V. Romenkovas, I. Jurgenas, I. Puškareva, D. Kājiņas, I. Aunītes, A. Vorobjova, V. Kalniņas, S. Gailumas, I. Serovas (Сеpoва) atziņām. Analizēti Lielbritānijas pētnieces H. Ouellette-Kuncas (Ouellette-Kuntz) pētījums par 2 – 3 gadus vecu bērnu vecumposma īpatnībām, L. Āboltiņas, Zviedrijas zinātnieku K. Nilfiras, J. Aspelina, A. Lanca-Andersones (Nilfyr, Aspelin, Lantz–Andersson), Kanādas zinātnieku R. J. Koplāna, A. Boukeres, S. M. Kūperes (Coplan, Bowker, Cooper) un ASV zinātnieka D. H. Danielsas (Daniels) pētījumus par sociālo adaptāciju. Pētījuma empīriskajā daļā tika veikts pētījums 2 – 3 gadus vecu bērnu pirmsskolas grupā, pētot šo bērnu sociālo adaptāciju pirmsskolā. Pētījumā piedalījās 20 bērni un viņu vecāki. Pētījumā tika konstatēts, ka pirmsskolā sabiedriski bērni adaptējas ātrāk, zēni adaptējas lēnāk un tieši zēniem arī novērojamas grūtas adaptācijas galējās izpausmes ar vemšanu un antisociālu uzvedību. Vecāki kā galveno grūtību adaptācijas procesā minējuši bērna nevēlēšanos apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi.
 
Title of the thesis: „Social adaptation of 2-3-year-old children in preschool”. Author of the thesis: Ligita Koleda Supervisor: Asoc. prof. Dr. paed. Sanita Baranova Scope of the thesis: 45 pages, 17 figures, 9 tables, 23 sources of literature were analysed, 1 appendice were added to the thesis. The thesis consists of: an introduction, two parts, conclusions, propositions and appendices. The purpose of the qualification work: to study the pedagogical conditions of social adaptation of 2-3-year-old children in preschool. In the theoretical part of the research, the literature and other sources were analyzed on the understanding and promotion possibilities of the age stages and social adaptation of 2-3-yer-old children. The theoretical part is besed on Ž. Piget, R. Špallaka, G. Svence, A. Randoha, Ē. Kalvāns, V. Romenkova, I. Jurgena, I. Puškarevs, D. Kājiņa, I. Aunīte, A. Vorobyovs, V. Kalniņa, S. Gailuma, I. Serova (Сеpoва) for their options. The research of the British researcher H. Ouellette-Kuntz on the peculiarities of the age stage of 2-3-year-old children, L.Āboltinas, Swedisn scientists K. Nilfyr, J. Aspelin, A. Lantz-Andersson, the studies of Canadian scientists R. J. Coplan, A. Bowker, S. M. Cooper and the American scientist D. H. Daniels on social adaptation. In the empirical part of the study, a survey was conducted in a preschool group of 2-3-year-old children, studying the social adaptation of these children in preschool. 20 children and their parents participated in the study. The study found that in preschool social children adapt faster, boys adapt more slowly, and it is boys who also extreme manifestations of difficult adaptation with vomiting and antisocial behavior. Parents have mentioned the child’s reluctance to attend preschool as the main difficulty in the attend preschool as the main difficulty in the adaptation process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62365
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV