Daiļliteratūras izmantošana 4-5 gadus vecu bērnu emocionālajā audzināšanā
Autor
Kurtiša, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2023Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Daiļliteratūras izmantošana 4-5 gadus vecu bērnu emocionālajā audzināšanā. Darba autore: Līga Kurtiša Darba vadītāja: Dr. Paed., doc. Inese Freiberga Kvalifikācijas darba mērķis: izpētīt daiļliteratūras izmantošanu 4-5 gadus vecu bērnu emocionālajā audzināšanā. Darba mērķis ir pētīt un analizēt teoriju par emocionālo audzināšanu 4-5 gadu vecumā, bērnu emocionālā audzināšanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Darbam ir divas daļas. Pirmajā daļā darba autore analizē teorētisko literatūru par emocijām un to nozīmi bērnu emocionālajā audzināšanā, analizē dažādu autoru teorijas par emocijām bērnu attīstībā. Teorētiski tika izpētīts emocijas un to nozīme bērnu emocionālajā audzināšanā, emocijas bērnu attīstībā un pirmsskolas nozīme emocionālajā audzināšanā. Pētījumā izmantota teorētiskā literatūru analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka ikviens literārais darbs attīsta bērnu emocionālās prasmes izrādīt jūtas un emocijas, neatkarīgi no tā, cik laba būtu bijusi mūsu emocionālā audzināšana. Atslēgas vārdi: 4 – 5 gadus veci bērni, daiļliteratūra izmantošana, emocionālā audzināšana, emocijas. Darbs sastāv no 32 lapas pusēm, 2 attēli, 5 tabulām, izmantoti 18 literatūras avoti, izdarīti 7 secinājumi. Use of fiction in emotional education of 4-5 years old children. The author: Līga Kurtiša The advisor: Dr.Paed., Inese Freiberga The aim of the research paper is to explore the use of fiction in emotional education of 4-5 years old children. The objective of the paper is to investigate and analyse the theory about emotional education at the age of 4 and 5 in the educational process at the pre-school educational institution. The paper consists of two parts. The first part deals with the theoretical literature about emotions and their role in the emotional education of children, analyses theories of various authors about emotions in children development process. Emotions and their role in emotional education of children were theoretically explored as well as emotions in children’s development process and the role of pre-school educational institution. The research methods – theoretical analyses of literature, pedagogical observation and experiments in activities. As the result it was concluded that each piece of literature develops in children the skill of showing emotions and feelings notwithstanding the level of our emotional education. Key words: 4-5 years old children, use of fiction, emotional education, emotions. The paper consists of 32 pages, 2 picture, 5 charts, 18 sources of literature are used and 7 conclusions drawn.