Show simple item record

dc.contributor.advisorJofe-Bordjakovska, Alina
dc.contributor.authorKozmina, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:12Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91779
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62384
dc.description.abstractDarba autors: Tatjana Kozmina Darba tēma: Interaktīvā ekrāna izmantošanas iespējas pirmsskolā lasītprasmes apguvē 5 - 6 gadīgiem bērniem Darba mērķis: Izpētīt interaktīvā ekrāna izmantošanas iespējas pirmsskolā lasītprasmes apguvē 5 – 6 gadīgiem bērniem Darba apjoms: 35 lappuses, literatūras saraksts 31 vienības, 4 tabulas, 11 attēli, Darba struktūra: ievads, teorētiskā daļa, praktiskā daļa, empīriskā daļa, jeb pētījums, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts, pielikumi. Atslēgas vārdi: interaktīvais ekrāns, izmantošanas iespējas, bērni 5-6 gadi, lasītprasme. Darba autore šajā pētījumā apskata kā var apvienot digitālas tehnoloģijas, šajā gadījumā tieši interaktīvo ekrānu un digitāli metodiskos materiālus tā lai iegūtu labākus lasītprasmes apguves rezultātu pirmsskolas bērniem 5- 6 gadi. Teorētiskajā daļā, tika apkopota informatīva literatūra par lasītprasmes apgūšanu, par psiholoģisko attīstību šī vecuma bērniem. Kā arī dati par digitālajiem mācību līdzekļiem, to pieejamību un izmantošanas iespējas mācību procesā pirmsskolā. Empīriskajā pētījumā tika izvirzīti novērošanas kritēriji, kas tika sastādīti vadoties pēc valsts izglītības satura vadlīnijām valodas mācību jomā. Pēc šiem kritērijiem tika novērota un novērtēta bērnu lasītprasme, pirms interaktivitātes iekļaušanas un pēc iekļaušanas rotaļnodarbībās. Veicot datu matemātisko analīzi, tika secināts, ka interaktīvais ekrāns ir devis pozitīvus rezultātus bērnu lasītprasmes apguvē. Kas pierāda, ka pētījuma mērķis veicināt lasītprasmes apguvi ir panākts, ar interaktīvā ekrāna pielietošanu pirmsskolas bērniem 5 - 6 gadi.
dc.description.abstractAutor of the work: Tatjana Kozmina Theme of work: Ways of utilising an interactive screen in preschool literacy learning for children aged five and six The aim of the research: Explore the possibilities of using interactive screen in pre-school literacy for 5 - 6-year-olds Volume of work: 35 pages, literature list 31 units, 4 tables, 11 pictures Structure of work: introduction, theoretical part, practical part empirical part or study, conclusions, list of authorities used, annexes Key words: interactive screen, usage options, children 5- 6 years, reading literacy The author of the study looks at how digital technologies can be combined, in this case the interactive screen and digitally methodical materials directly, so that can get results of reading literacy for preschool children 5-6 years can be better achieved. In the theoretical part, informational literature on reading literacy was gathered, on psychological developments in children of this age. As well as data on digital learning tools, their availability and their use in the pre-school learning process. The empirical study set out observation criteria based on national education content guidelines in the field of language learning. Children’s reading skills were observed and evaluated based on these criteria before interactivity was included and after inclusion in the play classes. A mathematical analysis of the data concluded that the interactive screen has produced positive results in learning children’s reading literacy. Demonstrating that the objective of the study to promote reading literacy has been achieved by an interactive screen for preschool children aged 5 - 6 years.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectinteraktīvais ekrāns
dc.subjectizmantošanas iespējas
dc.subjectbērni 5 - 6 gadi
dc.subjectlasītprasme
dc.titleInteraktīvā ekrāna izmantošanas iespējas pirmsskolā lasītprasmes apguvē 5 - 6 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeWays of utilising an interactive screen in preschool literacy learning for children aged five and six
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record