• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

5-6 gadīgo bērnu sadarbības prasmju veidošana mācību vidē pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-91783-Zaka_Vera_vz20011.pdf (1.394Mb)
Author
Žaka, Vera
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba temats ir : „ 5 – 6 gadīgu bērnu sadarbības prasmju veidošana mācību vidē pirmsskolā”, autore Vera Žaka, vadītāja – Dr.paed. Inese Jurgena. Darba mērķis – pētīt 5-6 gadu vecuma bērnu sadarbības prasmju veidošanas mācību vidē pirmsskolā un analizēt empīriska pētījuma rezultātus. Teorētiskajā daļā ir analizēta literatūra par emocionalitāti un tās sekmēšanu , 5-6 gadu vecu bērnu psiholoģiskais raksturojums , mācību saturs, pedagoģiskā darbība. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par bērnu sadarbības prasmēs veidošanu mācību vidē pirmsskolā. 2.Pētīt bērnu sadarbības prasmju veidošanas mācību vidē pirmsskolā. 3.Apkopot ieteikumus 5-6 gadu vecu bērnu sadarbības prasmju veidošanas mācību vidē pirmsskolā. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: •Literatūras analīze. 2.Empīriskās: •Pedagoģiskais vērojums; •Bērnu novērošana, sarunas. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestāde 10, 5-6 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darba apjoms: 32 lapaspuses, 7 tabulas, 8 attēli, un 30 izmantotās literatūras vienības.  
 
The subject of the qualification work is: “Development of cooperation skills for 5 - to 6-year-olds in the educational environment in pre-school”, author Vera Zaks, manager – Dr. paed. Inese Jurgena. The objective of the work is to study the co-operation of 5-6 year olds in the learning environment in pre-school and analyse the results of the empirical study. The theoretical part analyses literature on emotion and its promotion, psychological characterisation of 5-6 year olds, learning content, pedagogical activity. Study tasks: 1. To analyse the knowledge of pedagogical and psychology scientists regarding the development of child co-operation skills in the educational environment in pre-school. 2. Explore child collaboration skills development in pre-school learning environments. 3. Compile recommendations for the collaborative skills development of 5-6 year olds in pre-school learning environments. Study methods: 1. Theoretical: • Literature analysis. 2. Empirical: • Pedagogical observation; • Child monitoring, conversation. Study Base: X preschool institution 10, 5-6 year olds. Scope of qualification work: 32 pages, 7 tables, 8images, and 30 units of literature used.  
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62386
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV