Show simple item record

dc.contributor.advisorIeriķe, Anita
dc.contributor.authorPankova, Andžela
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:13Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other91784
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62387
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Matemātisko jēdzienu apguves sekmēšana āra nodarbībās 4-5 gadus veciem bērniem” izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko jēdzienu apguves iespējas āra nodarbībās. Darba teorētiskajā daļā definēts matemātikas jēdziens un aplūkots, kādus matemātikas pamatjēdzienus apgūst bērni pirmsskolas periodā. Sniegts 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, īpaši izceļot tos kognitīvos procesus, no kuru attīstības līmeņa ir tiešā veidā atkarīga matemātikas jēdzienu apguve. Nodaļas noslēgumā aplūkots āra pedagoģijas jēdziens un saturs, raksturots iespējamais matemātikas nodarbību modelis āra pedagoģijas koncepcijā. Empīriskajā daļā, piedaloties 14 četrgadīgiem bērniem, secināts, ka bērni bieži ikdienas procesā jauc matemātikas jēdzienus un tos lieto neprecīzi. Tomēr ikdienas pedagoģiskajā procesā piedāvājot rotaļas un spēles ar matemātikas saturu āra nodarbībās, tika sasniegts pozitīvs rezultāts jau pēc diviem mēnešiem. Darba noslēgumā formulēta atbilde uz pētījuma jautājumu “Kā āra nodarbībās 4-5 gadus veciem ir iespējams apgūt matemātikas jēdzienus?” un izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem.
dc.description.abstractThe qualification thesis "Promoting the learning of mathematical concepts in outdoor lessons for 4-5-year-old children" was developed with the aim of theoretically researching and empirically substantiating the possibilities of learning mathematical concepts in outdoor lessons for 4-5-year-old children. The theoretical part of the paper defines the concept of mathematics and examines what basic mathematical concepts are learned by children in the preschool period. A description of the development of 4-5-year-old children is provided, especially highlighting those cognitive processes on which the learning of mathematical concepts directly depends on the level of development. At the end of the chapter, the concept and content of outdoor pedagogy is discussed, the possible model of mathematics lessons in the concept of outdoor pedagogy is described. In the empirical part, with the participation of 14 four-year-old children, it was concluded that children often confuse mathematical concepts in the daily process and use them imprecisely. However, by offering games and games with mathematical content in outdoor lessons in the daily pedagogical process, a positive result was achieved after only two months. At the end of the work, the answer to the research question "How is it possible for 45-year old to learn math concepts in outdoor lessons?" and developed recommendations for preschool teachers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectāra nodarbības
dc.subjectmatemātikas rotaļas
dc.subjectmatemātikas jēdzieni
dc.subject4-5 gadus veci bērniem
dc.titleMatemātisko jēdzienu apguves sekmēšana ara nodarbībās 4-5 gadīgiem bērniem
dc.title.alternativeFaciliating the learning of mathematical concepts in outdoor classes for 4-5 year old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record