Show simple item record

dc.contributor.advisorParandjuks, Rihards
dc.contributor.authorUlmis, Jānis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:16Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92112
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62408
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēmu ‘’Basketbola elementu apguve, integrējot rotaļu kustības’’ autors izvēlējās, jo prakses laikā konstatēja nepieciešamību mainīt nodarbību norisi un ieviest vairāk pozitīvas metodikas treniņu procesā. Konstatēja arī vajadzību pēc vispārējās fiziskās sagatavotības un bērnu mentālās reakcijas trūkumu. Savā pētījumā izvērtēja 10-12 gadus vecus audzēkņus. Tika pētītas ātruma izmaiņas ātrajos pretuzbrukumos un piespēļu skaita izmaiņas pirms un pēc nodarbībām. Testēšanas un treniņu procesā tika iekļautas dažāda veida rotaļas, pamatā ar vispārējās fiziskās sagatavotības elementiem un dažāda veida bumbām. Lai sasniegtu vēlamo rezultātu, darba autors nodarbībās integrēja dažādus sporta veidus. Bērnu testēšana notika divās dažādās disciplīnās. Basketbola piespēle ar abām rokām no krūtīm. Skrējieni ar basketbola un medicīnisko 2kg bumbu bez dribla. Izstrādājot pētījumu un apmeklējot prakses, izvirzīja hipotēzi: “Ja basketbola nodarbībās integrē rotaļu kustības, tad arī var iemācīt basketbola piespēles un skriešanas tehniku”. Izvirzītā hipotēze apstiprinājās daļēji, jo pirms testēšanas netika apsvērti ietekmējošie faktori. Basketbola piespēļu ātrumu var uzlabot, ja pirms tam ir veikti speciālie vingrinājumi. Skriešanas tehniku ietekmēja tādi faktori, kā motivācijas trūkums un audzēkņu atšķirīgā fiziskā sagatavotība. Kustību rotaļu integrācija nodarbībā uzlaboja pedagoģisko darbu un basketbola tehnikas apgūšanu.
dc.description.abstractThe author chose the topic of the qualification work "Learning the elements of basketball by integrating play movements" because during practice he found the need to change the course of the lessons and introduce more positive methodology in the training process. The need for general physical fitness and the lack of children's mental response were also noted. In his research, he evaluated 10-12 years old students. Speed changes in quick counter attacks and number of passes, changes before and after the lessons. The testing and training process included different types of games, mainly with elements of general physical training and different types of balls. In order to achieve the desired result, the author of the work integrated various types of sports in the lessons. The children were tested in two different disciplines. Basketball pass with both hands from the chest. Runs with basketball and medical 2kg ball without dribble. Developing a study and visiting practices put forward a hypothesis: “ If you integrate play movements into basketball lessons, you can also teach basketball passing and running technique”. The proposed hypothesis was partially confirmed because influencing factors were not considered before testing. Basketball passing speed can be improved if special exercises are done beforehand. Running technique was affected by factors such as lack of motivation and different physical fitness of the students. The integration of movement games in the lesson improved pedagogical work and the learning of basketball technique.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSporta zinātne
dc.subjectBasketbols
dc.subjectrotaļu kustības
dc.subjectātruma attīstīšana
dc.subjectbasketbola piespēle no krūtīm
dc.titleBasketbola elementu apguve integrējot kustību rotaļas
dc.title.alternativeLearning the elements of basketball by integrating movement games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record