Show simple item record

dc.contributor.advisorPlaude-Demidova, Alla
dc.contributor.authorSuslova, Jevgēnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92210
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62421
dc.description.abstractBakalaura darba pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistības starp vecāku audzināšanas stiliem un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācijam. Pētījumā piedalījās 53 respondenti – bērnu vecāki vecumā no 23 līdz 50 gadiem (M =1,15, SD = 0,36). Aptauju aizpildīja mātes (n = 45 jeb 84.9%) un tēvi (n = 8 jeb 15.1%). Pētījuma dalībnieki norādīja sava bērna vecumu, dzimumu. Bērnu dzimums vērtējams kā vienmērīgs – 18 meitenes (34%) un 35 zēnu (66%). Pētījumā tika izmantoti Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Checklist, ERC; Shields & Cicchetti, 1997). Aptauja tika tulkota bakalaura darba ietvaros (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Bērna audzināšanas stila noteikšanai tika izmantots Block’s Child Rearing Practices Report (CRPR) (Roberts, Block, & Block, 1984), Bērna audzināšanas pieeju aptauja (Sebre, 2009), latviski aptauju tulkojusi un adaptējusi Ph. D. Prof. S. Sebre (2009). Pētījumā tika konstatēta statistiski nozīmīga saistība starp vecāku audzināšanas stiliem un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācijas. Iegūtie rezultāti liecina par to, ka, sākumskolas vecuma bērnu augstāki emociju regulācijas rādītāji ir saistīti ar pozitīvu audzināšanu, zemāki ar psiholoģiskas un fiziskas kontroles audzināšanas stilu, kura tika apstiprināta, ka pastāv saistības. Papildus tika pētītas dzimumatšķirības emociju regulācijā sākumskolas vecuma bērniem, zēniem ir augstāki emociju regulācijas rādītāji nekā meitenēm.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis research was to find out whether there is a relationship between parenting styles and emotion regulation of primary school children. 53 respondents participated in the study - parents of children aged 23 to 50 (M = 1.15, SD = 0.36). The survey was completed by mothers (n = 45 or 84.9%) and fathers (n = 8 or 15.1%). The research participants indicated the age and gender of their child. The gender of the children can be assessed as even - 18 girls (34%) and 35 boys (66%). The Emotion Regulation Checklist (ERC; Shields & Cicchetti, 1997) was used in the study. The survey was translated as part of a bachelor thesis (Miesniece, Sebre, & Cicchetti, 2020). Block's Child Rearing Practices Report (CRPR) (Roberts, Block, & Block, 1984), Child Rearing Approaches Survey (Sebre, 2009) was used to determine the child's parenting style, the survey was translated and adapted from Latvian by Ph. D.Prof. S. Sebre (2009). The study found a statistically significant relationship between parenting styles and emotion regulation of primary school children. The obtained results show that higher emotion regulation scores of primary school children are associated with positive parenting, lower with psychological and physical control parenting style, which was confirmed to be related. In addition, gender differences in emotion regulation in primary school children were studied, boys have higher emotion regulation scores than girls.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectaudzināšanas stils
dc.subjectbērnu emocijas
dc.subjectsaistības
dc.subjectregulācija
dc.titleVecāku audzināšanas stili un sākumskolas vecuma bērnu emociju regulācija
dc.title.alternativeEmotion Regulation Skills of Primary School Children and parenting Style of Their Parents
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record