Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ieva
dc.contributor.authorMašinska, Una
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:18Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92213
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62423
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis bija noskaidrot saistību starp atdarināšanas, valodas un sociālās komunikācijas prasmēm bērniem 3 gados un noskaidrot, vai pastāv atšķirības meiteņu un zēnu izlasēs. Pētījumā piedalījās 39 respondenti – 19 meitenes un 20 zēni, par kuriem atļauju piedalīties pētījumā un informāciju sniedza bērna vecāks. Kopumā atļauju piedalīties pētījumā bērnam sniedza 45 vecāki, taču 4 bērni atteicās paši un 2 vecāku anketas bija nekorekti izpildītas un nebija iespējams iekļaut pētījumā. Pētījumā pielietotais instrumentārijs : 1) “Bērnu agrīnās attīstības skrīninga instrumentu komplekts - BAASIK “ (Raščevska, et al., 2022), kurš radīts Latvijas pirmsskolas vecuma bērniem no 1,5 līdz 6 gadu vecumam agrīnu attīstības risku atpazīšanai. Tika izmantoti tikai tie jautājumi, kuri mēra sociālo komunikāciju un valodu, un ir paredzēti 3 gadīgu bērnu vecākiem; 2) Kustību atdarināšanas skala (The Motor Imitation Scale, MIS, Stone un kol., 1997) Latvijā adaptēta Olgas Medvedevas maģistra darba ietvaros (2012). Rezultāti uzrāda, ka pastāv statiski nozīmīga saistība starp sociālās komunikācijas un valodas skalām. Ir statistiski nozīmīgas atšķirības starp meitenēm un zēniem valodas un sociālās komunikācijas skalās – meitenēm vidējie skalu rādītāji ir augstāki nekā zēniem.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor's thesis was to study the relationship between imitation, language and social communication skills in 3-year-old children, and to find out whether there are differences between the selection of girls and boys. 39 children took part in the study – 19 girls and 20 boys, for whom permission to participate in the study and information was provided by the child's parent. In total, 45 parents gave their permission for their child to take part in the study, but 4 children refused to take part themselves and 2 of the questionnaires provided by parents were incorrectly completed and could not be included in the study. The study used the 1) Child Early Development Screening Tool Kit – BAASIK (Raščevska, et al., 2022), which was created for Latvian preschool children from 1,5 to 6 years of age to recognize early developmental risks. Only questions measuring social communication and language were used, which are designed for parents of 3-year-old children. 2) The Motor Imitation Scale, MIS, (Stone, et al., 1997), adapted in Latvia as part of Olga Medvedeva's master's thesis (2012). The results show that there is a statistically significant connection between social communication and language scales. There is a statistically significant difference between girls and boys in the language and social communication scales – girls have higher median scores in scales than boys.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectatdarināšana
dc.subjectekspresīvā valoda
dc.subjectreceptīvā valoda
dc.subjectsociālā komunikācija
dc.titleAtdarināšanas prasmes, sociālā komunikācija un valodas prasmes
dc.title.alternativeImitation Skills, Social Communication and Language Skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record