Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltuze, Anika
dc.contributor.authorVeigure, Arta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:21Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92245
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62444
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai sociālā tīkla TikTok lietotāju pašcieņa un ķermeņa tēla uztvere ir saistītas ar video efektu izmantošanu sociālajā tīklā TikTok. Pētījumā piedalījās 111 respondenti (84 sievietes un 27 vīrieši) vecumā no 14 līdz 62 gadiem (vidējais vecums – 28,68 gadi, SD 9,54). No 111 respondentiem, kas sociālajā tīklā TikTok uzņem video, 29 respondenti uzņemtos video nepublicē, bet 82 respondenti publicē. Pētījuma aptaujā izmantota Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-esteem Scale: RSE, Rosenberg, 1965), Ķermeņa tēla novērtējuma aptauja (The Body Image states Scale: BISS, Cash T.F., 2002) un pašveidota aptauja par video efektu izmantošanas uzvedību un nolūkiem sociālajā tīklā TikTok. Pētījumā noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp pašcieņu un video efektu izmantošanas biežumu sociālajā tīklā TikTok uzņemtiem un publicētiem video, kā arī pastāv statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp ķermeņa tēla uztveres rādītājiem un video efektu izmantošanas biežumu sociālajā tīklā TikTok uzņemtiem, bet nepublicētiem video. Pētījumā noskaidrots, ka pašcieņa un ķermeņa tēla uztveres rādītāji nav statistiski nozīmīgi saistīti ar video efektu izmantošanas nolūkiem, taču pastāv statistiski nozīmīgas negatīvas saistības starp vecumu un video efektu izmantošanas nolūku “Lai izmēģinātu jaunu trendu jeb tendenci”. Atslēgas vārdi: pašcieņa, ķermeņa tēla uztvere, video efekti, TikTok
dc.description.abstractThe goal of this bachelor’s paper is to find out if the self-esteem and body image is related to use of video effects among social network TikTok users. The study involved 111 respondents (84 women and 27 men) aged from 14 to 62 years (average age 28.68, SD 9.54). Of the 111 respondents who take videos on TikTok, 29 do not post the videos, while 82 do. The survey uses Rosenberg Self-esteem Scale (RSE, Rosenberg, 1965), Body Image States Scale (BISS, cash T.F., 2002), and a self-created poll on the behavior and intentions of using video effects on the social network TikTok. The study found that there are statistically significant negative associations between self-esteem and the frequency of video effects being used in videos captured and posted on TikTok, and there are statistically significant negative associations between body image perception rates and the frequency of video effects being used in videos captured but not published on TikTok. The study found that self-esteem and body image perception rates are not statistically significantly related to the intentions of using video effects, but there are statistically significant negative associations between age and the intension of using video effect to try a new trend. Keywords: self-esteem, body image, video effects, TikTok.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectPašcieņa
dc.subjectĶermeņa tēla uztvere
dc.subjectVideo efekti
dc.subjectTikTok
dc.titlePašcieņas un ķermeņa tēla uztveres saistība ar video efektu izmantošanu sociālā tīkla TikTok lietotājiem
dc.title.alternativeThe Relationship of Self-Esteem and Body Image Perception to the Use of Video Effects in Users of the Social Network TikTok
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record