Show simple item record

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorLiekne-Siliņa, Daila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:25Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93082
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62470
dc.description.abstractDarba autore: Daila Liekne – Siliņa Darba temats: Pedagogu profesionālās kompetences attīstība un labbūtības priekšnosacījumi pirmsskolā. Darba apjoms: 150 lapaspuses. Izstrādātais maģistra darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, septiņām apakšnodaļām, diskusijas, nobeiguma, bibliogrāfijas, kurā ir iekļautas 125 literatūras vienības. Darbā ir iekļautas 11 tabulas, 68 attēli un 12 pielikumi Pētījuma metodes: literatūras analīze, aptaujas metode – anketēšana, statistikas datu analīze. Pētījuma laikā no apkopotās teorētiskās literatūras un iegūtajiem pētījumu rezultātiem autore secina, ka labas labbūtības nodrošināšana ir galvenais pamatinstruments, lai tiktu nodrošināta kvalitatīva profesionālās kompetences funkcionēšana, kas nodrošina pozitīvu perspektīvu sekmīgi iekļauties darba tirgū, tādā veidā pati tauta rada savu nozīmi pasaules kartē. Svarīgi ir nodrošināt labbūtības visaptverošu funkcionēšanu pedagogiem (vienlaikus pozitīvi ietekmē arī audzēkņus), lai audzēknis, beidzot pirmskolu būtu ieguvis atbilstošas prasmes, zināšanas, iemaņas sekmīgai skolas gaitu uzsākšanai. Balstoties uz šo redzējumu, maģistra darba izstrādes mērķis ir pētīt pedagogu kompetenci un labbūtības mijsakarības pirmskolas izglītības iestādē, apkopot ieteikumus pedagogu kompetences un labbūtības veicināšanai. Autore darba teorētiskajā darba daļā analizē profesionālās kompetences izcelsmi, tās definējumus, priekšnosacījumus labai funkcionēšanai. Labbūtību, tās izcelsmi, definējumus. Labbūtība ir cieši saistīta ar sociālajiem un ekonomiskajiem rezultātiem. Pamatā tā ir cilvēka apmierinātība ar dzīvi, apmierinātība ar darbu no kā arī izriet dzīves kvalitāte, bet darba procesā aktualizējoties motivācijai, tiek sekmēta vienota kolektīva tiekšanās pēc izvirzītajiem mērķiem, sasniedzot augstu kvalitātes līmeni. Empīriskajā darba daļā autore apkopoja, analizēja pilotpētījuma aptaujā gūtās respondentu atbildes, viedokļus, lai tos apkopojot gūtu atbildes uz izvirzīto darba jautājumu. Empīriskā pētījuma izstrādes procesa gaitā autore ir guvusi apstiprinājumu izvirzītajam darba jautājumam - profesionālās kompetences priekšnosacījumi ir līdzsvarā funkcionējošas labbūtības dimensijas. Labbūtības dimensiju funkcionēšana ir jānodrošina līdzsvarā, jo jāņem vērā, ka labbūtības dimensijas ir līdzatkarīgas viena no otras. Esot labai labbūtībai, tiek nodrošināta labvēlīga vide profesionālās kompetences funkcionēšanai un labbūtības esībai. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pedagogu profesionālā kompetence, labbūtība, priekšnosacījumi, mijsakarības
dc.description.abstractAuthor: Daila Liekne - Siliņa Subject: Development of teacher’s professional competences and prerequisites for goodness in preschool. Amount of work: 150 pages. The master's work developed consists of an introductory, three chapters, seven sub-chapters, a discussion, a final, bibliography that includes 125 literature units. The work includes 11 tables, 68 images and 12 attachments. Study methods: literature analysis, survey method: questionnaire, statistical analysis. During the study, the author concludes from the abstract literature collected and the results of the studies that ensuring good value is the main basic instrument for ensuring the quality functioning of professional competence, which provides a positive prospect of successfully entering the labour market, thus creating its own role on the world map. It is important to ensure a comprehensive functioning of the merits for educators (while also having a positive impact on the losers) so that the learner has finally acquired the appropriate skills, knowledge, skills to successfully start school. On the basis of this vision, the Master's work is aimed at studying the competence of teachers and the correlation of merits in the primary education institution, compiling recommendations to promote the competence and merits of teachers. The author shall analyse the origin of professional competence, its definitions, the precondition for good functioning in the theoretical working part of the work. The essence, its origin, its definitions. Goodwill is closely linked to social and economic outcomes. It is based on people's satisfaction with life, satisfaction with work, and quality of life, but as motivation grows in the work process, a collective pursuit of the goals set is promoted, achieving a high level of quality. In the empirical part of the work, the author collected, analyzed responses from respondents to the pilot study survey, views to collect responses to the raised question of work. During the empirical study development process, the author has confirmed the issue of work raised: the prerequisites for professional competence are balance-functioning dimensions of merits. The functioning of the merits dimensions should be balanced, as it should be taken into account that the merits dimensions are co-dependent with each other. Good value ensures a favourable environment for the functioning of professional competence and the existence of good value. Key words: preschool, professional competence of teachers, substance, prerequisites, interactions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpedagogu profesionālā kompetence
dc.subjectlabbūtība
dc.subjectpriekšnosacījumi
dc.subjectmijsakarības
dc.titlePedagogu profesionālās kompetences attīstība un labbūtības priekšnosacījumi pirmsskolā
dc.title.alternativeDevelopment of Teachers Professional Competences and Prerequisites for Goodness in Preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record