Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorRakstiņa, Kristena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:12:27Z
dc.date.available2023-09-04T09:12:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93805
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62485
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu izstrādāja Kristena Rakstiņa un darba tēma ir “4-5 gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana mākslinieciski radošajā darbībā vizuālajā mākslā”. Šī tēma tika izvēlēta, pamatojoties uz problēmas aktualitāti, pieaugot emocionālā pārdzīvojuma nozīmīgumam vizuālajā mākslā pirmsskolā, bet neesot izstrādātiem konkrētiem kritērijiem un metodēm, kā jēgpilni un mēķtiecīgi sekmēt bērnu emocionālo pārdzīvojumu. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā mērķtiecīgi organizētās nodarbības vizuālajā mākslā pirmsskolā sekmē 4-5 gadīgu bērnu emocionālo pārdzīvojumu. Kvalifikācijas darba teorētiskās daļas sākumā tiek aplūkota emocionalitāte kā jēdziens un emocionālais pārdzīvojums. Emociju klasifikācijas, sastāvdaļas, kā arī dažādu autoru viedokļi un atziņas par emocionalitāti. Lai labāk izprastu šo procesu, tiek apskatīts pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums, saistībā ar emocionalitātes sekmēšanas iespējām. Teorētiskās daļas 2.nodaļā tiek izzināta mākslinieciski radošā darbība pirmsskolā tās nozīme, sekmēšanas iespējas un nepieciešamība. Tiek aplūkoti principi, metodes un kritēriji, pēc kuriem būtu ieteicams izstrādāt vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā. Kā arī tiek izpētītas iespējas un paņēmieni kā nodarbībās sekmēt mākslinieciski radošo darbību un emocionālo pārdzīvojumu. Kvalifikācijas darba 3.nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur tā pirmajā daļā tiek izstrādāti emocionālā pārdzīvjuma vērtēšanas kritēriji. Izstrādāts pedagoģiskās darbības saturu, izvēlēti izmantojamie līdzekļi un paņēmieni emocionālā pārdzīvojuma sekmēšanai. Izveidots īss katra pētāmā bērna apraksts, lai gūtu priekštatu par bērnu spējām. Empīriskā pētījuma otrajā daļā izstrādātās nodarbības tiek pārbaudītas darbībā, organizējot un analizējot vizuālās mākslas nodarbības, izmantojot iepriekš izvēlētās metodes tika iegūti dati. Empīriskā pētījuma trešajā daļā tiek noteikts kurš mācību saturs sniedz dziļāku emocionālo pārdzīvojumu, pielietojot empīrisko metodi un veikta bērnu darbu analīze. Salīdzināti iegūtie rezultāti un izdarīti secinājumi. Balstoties uz secinājumiem atbildēts uz pētījuma jautājumu, un izstrādāti priekšlikumi pirmsskolas skolotājiem. Atslēgas vārdi: Emocionālais pārdzīvojums, emocionālais raksturojums, vizuālā māksla, emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana. Darba struktūra: 53 lpp., 11 attēli, 13 tabulas, 37 avoti, 6 pielikumi.
dc.description.abstractThis qualification paper ir written by Kristena Rakstina and the theme of it is «Promotion of Emotional Experience Among 4 - 5 Year Old Children in Artistic Creative Activity During Visual Arts. » This theme was chosen based on actuality of problem, an increase of importance of emotional experience , but lack of specific developed criteria and methods how to meaningfully and purposefully promote emotional experience of children. The aim of paper is to analyze theoretically and to check practically how purposefully organized lessons in visual arts in preschool promote emotional experience of 4-5 year olds. At the beginning of the theoretical part there are examined emotionality as a concept and emotional experience, classification of emotions , as well as conclusions of different authors about emotionality. In order to better understand this process, psychological characteristics of preschool children, in connection with the possibilities of promoting emotionality, are examined. In the 2nd chapter of the theoretical part there is examined artistic creative activity in preschool, its meaning, as well as necessity and opportunities of its promotion. There are examined principles, methods and criteria, by which visual art lessons in preschool should be organized. There are also examined options and techniques how to promote artistic creative activity and emotional experience in lessons. In the 3rd part of the qualification paper an empirical study is described. In the first part of it there are developed evaluation criteria of emotional experience and content of pedagogical activities. There are also chosen means and techniques to promote emotional experience. In this part there is created a short description of each child being studied to get the perception of the child’s abilities. In the second part of the empirical study, developed lessons are tested in action, by organizing and analyzing lessons of visual arts, using previously selected methods and obtained data. In the third part of the empirical study, by using empirical method, it is determined which learning content provides the strongest emotional experience and there is also made analysis of children. The obtained results are compared and conclusions are made. Based on conclusions, the research question has been answered and recommendations for preschool teachers are developed. Key words: emotional experience, emotional characteristics, visual arts, promotion of emotional experience. Structure of the paper: 53 pages, 11 images, 13 tables, 37 sources, 6 attachments.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectEmocionālais pārdzīvojums
dc.subjectEmocionālais raksturojums
dc.subjectVizuālā māksla
dc.subjectEmocionālā pārdzīvojuma sekmēšana
dc.title4 -5 gadīgu bērnu emocionālā pārdzīvojuma sekmēšana mākslinieciski radošajā darbībā vizuālajā mākslā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of emotional experience of 4-5 year old children in artistic and creative activities in pre-school visual arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record