• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošās pašefektivitātes saistība ar radošu sniegumu

Thumbnail
View/Open
299-93843-Veitners_Voldemars_vv20042.pdf (400.3Kb)
Author
Veitners, Voldemārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Cinks, Ronalds
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot radošās pašefektivitātes un radošā snieguma savstarpējo saistību. Pētījuma izlasi veidoja 149 respondenti, no kuriem 111 bija sievietes, 36 bija vīrieši, un viens no respondentiem identificējās kā “Cits”, papildus norādot to ka identificējas kā nebināra persona. Lai veiktu pašefektivitātes mērījumus tika izmantota Īsā radošās pašefektivitātes aptauja, savukārt radošā snieguma mērījumiem tika izmantoti jautājumi kas balstīti uz diverģentās domāšanas teorijas atziņām, kas mērīja tās trīs komponentes: plūdumu, elastību un oriģinalitāti. Pētījuma secinājumi ir tādi, ka starp radošo pašefektivitāti un visiem radošo sniegumu raksturojošajām komponentēm pastāv pozitīva saistība.
 
The aim of this study was to investigate the relationship between creative self-efficacy and creative performance. The study sample consisted of 149 respondents, of whom 111 were female, 36 were male, and one respondent identified as "Other" in addition to identifying as a non-binary person. The self-efficacy measures were based on the Short Scale of Cretive Self, while the questions, which were used to measure the creative performance, were based on the Divergent Thinking Theory, which measures its three components: fluency, flexibility and originality. The findings of the study are that there is a positive relationship between creative self-efficacy and all the components of creative performance.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62496
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV