Mentoringa programmas pilnveide Valsts ieņēmumu dienestā.
Author
Tutāne, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Vorončuka, Inesa
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Mentoringa programmas pilnveide Valsts ieņēmumu dienestā” mērķis ir, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu dienesta Personālvadības pārvaldes darbības un mentoringa programmas datu analīzi, noskaidrot mentoringa programmas būtību, uzzināt darbinieku viedokli par mentora nozīmi un adaptācijas procesu iestādē, identificēt mentordarbības un adaptācijas procesa izplatītākās problēmas. Mentorings, adaptācijas un integrācijas process darba vietā ir aktuāta tēma, lai to izskatītu un pētītu padziļināti. Jo veiksmīgāka iejušanās jaunajā darba vidē un kolektīvā, jo labāk un ātrāk jaunais darbinieks apgūst nepieciešamās zināšanas un iemaņas, jo darba rezultāti ir kvalitatīvāki un darba mērķi tiek sasniegti ātrāk. Pētījuma metodes – teorētisko nostādņu analīze, literatūras apskats, izpēte. Valsts ieņēmumu dienesta iekšējo dokumentu analīze. Pētījuma veikšanai tika izmantota kvantitatīvā pētniecības metode – strukturēta aptaujas anketa un kvalitātīvā pētniecības metode –strukturēta intervija. Grafiskā analīze rezultātu attēlošanai. Darba autore pētījumu veica divos laika posmos. Pirmais posms - no 2022.gada janvāra līdz 2022.gada februārim un otrais posms – no 2022.gada oktobra līdz 2022.gada novembrim. Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām. Pirmajā daļā tiek apskatīta teorija par mentoringa būtību, pamatprincipiem. Veikta literatūras analīze par personālvadības nozīmi darbinieku adaptācijas procesos, izskatīti materiāli par mentora lomu darbinieku adaptācijas procesā, komunikāciju un jauno darbinieku adaptāciju. Otrajā daļā tiek sniegts Valsts ieņēmumu dienesta un Personālvadības pārvaldes vispārējs raksturojums. Trešajā daļā darba autore analizē iegūtos aptauju un interviju rezultātus. Tiek izdarīti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi mentoringa programmas pilnveidošanai un darbinieku adaptācijai iestādē. Darba apjoms ir 74 lapas, darbā iekļauti 16 attēli, 5 tabulas un 4 pielikumi. Tika izmantoti 58 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: personālvadība, mentorings, mentors, komunikācija, adaptācija. The aim of the bachelor's thesis "Implementation of the mentoring program in the State Revenue Service" is, based on the analysis of the activities of the Personnel Management Department of the State Revenue Service and the data analysis of the mentoring program, to find out the nature of the mentoring program, to find out the opinion of the employees about the importance of the mentor and the adaptation process in the institution, to identify the most common problems of mentoring activities and the adaptation process. Mentoring, the process of adaptation and integration in the workplace is a topical subject to be examined and studied in depth. The more successful integration into the new work environment and team, the better and faster the new employee acquires the necessary knowledge and skills, the better the work results and the faster the work goals are achieved. Research methods – analysis of theoretical principles, literature review, research. Analysis of internal documents of the State Revenue Service. The quantitative research method - a structured survey questionnaire and the qualitative research method - structured interview were used to conduct the research. Graphical analysis for displaying results. The author of the paper conducted the research in two stages. The first stage - from January 2022 to February 2022 and the second stage - from October 2022 to November 2022. The bachelor thesis consists of three parts. The first part examines the theory of the essence of mentoring, the basic principles. A literature analysis was carried out on the importance of personnel management in employee adaptation processes. Materials on the mentor's role in the employee adaptation process, communication and adaptation of new employees were examined. The second part provides a general description of the State Revenue Service and the Personnel Management Administration. In the third part, the author analyzes the results of surveys and interviews. Conclusions are made and proposals are put forward for the improvement of the mentoring program and adaptation of employees in the institution. The volume of the work is 74 pages, the work includes 16 pictures, 5 tables and 4 appendices. 58 bibliographic sources were used. Key words: personal management, mentoring, mentor, communication, adaptation.