Reversās psiholoģijas mārketinga ietekme uz zīmola tēlu un pārdošanu
Author
Khudaykulova, Negina
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt reversās psiholoģijas mārketinga (RPM) paņēmienu ietekmi reklāmas kampaņās uz zīmola tēlu. Pētījums ietver četru kampaņu analīzi, kas darbojas Instagram, un divas kampaņas, kas darbojas TikTok. Pētījuma rezultāti liecina, ka RPM metodes var būt efektīvākas, lai radītu interesi un piesaistītu auditoriju, salīdzinot ar tradicionālajām mārketinga metodēm. Pētījumā ir iekļauts arī literatūras apskats par RPM, tostarp konkrētu stratēģiju, piemēram, demārketinga un antimārketinga, apraksti, kā arī tādu zīmolu piemēri, kas izmanto RPM. Turklāt pētījumā tiek salīdzināti pētījuma rezultāti ar citu pētnieku veiktajām analīzēm par diviem uzņēmumiem, kuri savās kampaņās izmantoja RPM. Pētījuma rezultāti piedāvā ieteikumus uzņēmumiem, kuri ir ieinteresēti izmantot RPM savos mārketinga pasākumos, un ierosina turpmākās izpētes jomas. The purpose of this study is to examine the influence of reverse psychology marketing (RPM) techniques in advertising campaigns on brand image. The research includes an analysis of four campaigns run on Instagram and two campaigns run on TikTok. The results of the study suggest that RPM techniques may be more effective at generating interest and engagement from the audience compared to traditional marketing techniques. The study also includes a literature review of RPM, including descriptions of specific strategies such as demarketing and antimarketing, and examples of brands that utilize RPM. In addition, the study compares the results of the research to analyses conducted by other researchers on two companies that utilized RPM in their campaigns. The findings of the study offer recommendations for companies interested in using RPM in their marketing efforts and suggest areas for future research.