Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavriņa, Baiba
dc.contributor.authorAvazova, Sabina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:13:19Z
dc.date.available2023-09-04T09:13:19Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other92162
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62713
dc.description.abstractPēdējos gados viltošana un pirātisms ir kļuvuši par nopietnu globālu problēmu, jo abas šīs darbības strauji pieaug un rada ievērojamu ekonomisko kaitējumu. Uzbekistānā īpaši izplatīta ir kļuvusi viltotu un pirātisku grāmatu problēma, jo šīs nelegālās kopijas ir viegli pieejamas un bieži vien tiek piedāvātas par zemāku cenu nekā likumīgās grāmatas. Šajā diplomdarbā tiek pētīta viltotu un pirātisku grāmatu problēma Uzbekistānā un tās ietekme uz vietējo izplatīšanas uzņēmumu un izdevējdarbības nozari. Darba autors izmantoja kvalitatīvās un kvantitatīvās pētniecības metodes, lai analizētu konkrētu gadījumu par konkrētu izplatīšanas uzņēmumu un tā mērķauditoriju Uzbekistānā. Pētījumā galvenā uzmanība tika pievērsta galveno faktoru noteikšanai, kas mudina patērētājus izvēlēties viltotas vai pirātiskas grāmatas, nevis oriģinālās grāmatas. Pētījumā tika konstatēts, ka izvēlētajā valstī galvenais faktors bija cena. Tomēr datu trūkums par pasaules izdevējdarbības nozares tendencēm viltošanas un pirātisma apkarošanā traucēja veikt padziļinātu problēmas analīzi. Šajā darbā izmantotās kvantitatīvās un kvalitatīvās pētījumu metodes parādīja, ka cena ir viens no galvenajiem faktoriem, kas ietekmē patērētājus Uzbekistānā iegādāties viltotas vai pirātiskas grāmatas.
dc.description.abstractCounterfeiting and piracy have become a major global problem in recent years, with both practices experiencing rapid growth and causing significant economic harm. In Uzbekistan, the issue of counterfeited and pirated books has become especially prevalent, with these illegal copies being easily available and often offered at lower prices than legitimate ones. This thesis paper investigates the issue of counterfeit and pirated books in Uzbekistan and its impact on the local distribution company and the publishing industry. The author of this thesis approached qualitative and quantitative research methods in order to analyze a case on a specific distribution company and its target audience in Uzbekistan. The study focused on determination of the main factors driving consumers to choose counterfeit or pirated books over original ones. The research found that price was the main factor for the chosen country. However, the lack of data on global publishing industry trends in combating counterfeiting and piracy hindered a deeper analysis of the issue. Quantitative and qualitative research methods in this thesis demonstrated that price is one of the main factors influencing consumers in Uzbekistan to buy counterfeit or pirated books.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectCounterfeiting
dc.subjectIntellectual Property rRghts
dc.subjectPublishing industry
dc.subjectDeveloping county
dc.subjectProduct attributes
dc.titleFaktori, kas ietekmē patērētāju nodomu iegādāties viltotas un pirātiskas grāmatas jaunattīstības valstī Uzbekistānā
dc.title.alternativeFactors Influencing Consumer's Intention to buy Counterfeit and Pirated Books in a Developing Country Uzbekistan
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record