• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma “X” iekšējā mārketinga analīze.

Thumbnail
View/Open
303-92171-Isajeva_Marta_mi18020.pdf (1.068Mb)
Author
Isajeva, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir “Uzņēmuma ‘X’ iekšējā mārketinga analīze”. Darba vadītāja ir Dr. ekon. Biruta Sloka. Darba autore ir Marta Isajeva. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teoriju par iekšējo mārketingu, darbinieku motivāciju un tās faktoriem un organizācijas struktūras aspektiem, kā arī darbinieku aptaujas anketas rezultātiem, izpētīt informācijas tehnoloģiju uzņēmuma ‘X’ iekšējo mārketingu, darbinieku apmierinātību un motivācijas faktorus uzņēmumā un izstrādāt priekšlikumus pamatojoties uz iegūtajiem datiem uzņēmuma iekšējā mārketinga uzlabošanai. Darbā tika analizēts iekšējā mārketinga ieviešanas process uzņēmumos, divas motivācijas teorijas - R. Deci pašnoteikšanās un D. Makkelanda vajadzību teorija, kā arī tradicionāla un moderna uzņēmuma struktūras atšķirīgie aspekti. Bakalaura darba mērķis tika sasniegts izvērtējot teorētiskos aspektus par iekšējo mārketingu, izanalizējot aptaujas anketas rezultātus, pamatojoties uz iegūto informāciju, izstrādājot secinājumus un izvirzot priekšlikumus darbinieku motivācijas un iekšējā mārketinga nepilnību uzlabošanai informācijas tehnoloģiju uzņēmumā ‘X’. Darbā ir 64 lapas, 5 attēli, 18 tabulas un 4 pielikumi.
 
Analysis of the internal marketing of the company “X” by Marta Isajeva. Supervisor of bachelor’s thesis is Dr. oec. Prof. Biruta Sloka. Aim of this thesis, based on theory about internal marketing, employee motivation and it’s factors and as well as organizational structure aspects, and employee survey results, is to analyze internal marketing, employee satisfaction level and motivational factors in the information technology company ‘X’ and based on obtained information, develop proposals for improving the company’s internal marketing. The work analyzed the internal marketing implementation process in companies, two motivational theories - R. Deci's self-determination and D. McClelland’s theory of needs, as well as the different aspects of traditional and modern company structure. The aim of the bachelor's work was achieved by evaluating the theoretical aspects of internal marketing, analyzing the results of the survey questionnaire based on the information obtained, developing conclusions, and putting forward proposals for improving employee motivation and internal marketing shortcomings in the information technology company 'X'.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62715
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV