Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto pasākumu pieaugušo izglītībai ietekme uz darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma neatbilstības mazināšanu Latvijā
Author
Upeniece, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Priede, Jānis
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma nesabalansētības problēma ir aktuāla kā Latvijā, tā daudzas citās attīstītajās valstīs. Tā var kavēt valsts ekonomisko attīstību, tādēļ valstīm, kuras šāda problēma skar, nepieciešams saprast faktorus, kas to izraisa, kā arī iespējas un resursus tās risināšanai. Šī pētījuma mērķis ir izvērtēt divu lielāko Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto pasākumu pieaugušo izglītībai ietekmi uz darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma nesabalansētības mazināšanu Latvijā. Pētījuma rezultātā secināts, ka nevienam no apskatītajiem pasākumiem nav tiešas ietekmes uz darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma nesabalansētības mazināšanu Latvijā. Vienlaikus tika identificēta netieša pozitīva ietekme – pasākumi kopumā veicina iesaistīto dalībnieku profesionālās kompetences pilnveidi, kas, vērtējot ilgtermiņā, var radīt pozitīvu ietekmi uz darbaspēka pieprasījuma un piedāvājuma nesabalansētības mazināšanu. The problem of the imbalance between demand and supply of labour is topical both in Latvia and in many other developed countries. It can hinder the country's economic development, so countries affected by such a problem need to understand the factors that cause it, as well as the opportunities and resources to solve it. The aim of this study is to evaluate the impact of the two largest European Union funds co – financed measures for adult education on reducing the imbalance of labour demand and supply in Latvia. As a result of the study, it was concluded that none of the reviewed measures have a direct impact on reducing the imbalance of labour demand and supply in Latvia. At the same time, an indirect positive effect was identified – the measures in general contribute to the improvement of the professional competence of the participants, which, when evaluated in the long term, can have a positive effect on the reduction of the imbalance of labour demand and supply.