• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mārketinga rīki uzņēmuma zīmola atpazīstamības novērtēšanai SIA “CIDO GRUPA”.

Thumbnail
View/Open
303-93544-Bondarenko_Viktorija_vb18045.pdf (6.053Mb)
Author
Bondarenko, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Batraga, Anda
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir noskaidrot SIA “CIDO Grupa” zīmolu atpazīstamību Latvijā, identificēt zīmolu atpazīstamību ietekmējošos faktorus un izstrādāt priekšlikumus zīmolu “CIDO Grupa” atpazīstamības palielināšanai. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirma nodaļā tiks aprakstīta zīmola veidošanas būtība, zīmola atpazīstamības elementi un metodes. Otrajā daļā analizēta SIA “CIDO Grupa” mārketinga koncepcija dzērienu tirgu Latvijā, pozicija Latvijas tirgū starp konkurentiem, atpazīstamības mārketinga instrumenti. Trešā daļa ir veltīta SIA “CIDO Grupa” zīmolu atpazīstamības pētījumam. Pētījuma rezultāti apliecina, ka “Latvijas vārda atpazīstamība tirgū”, uzticība, augsta kvalitāte, drošs sastāvs, dizains, plašs produktu klāsts, videi draudzīga pieeja, ilgtspēja ietekmē zīmolu atpazīstamību. Kopējais darba lapaspušu skaits bez literatūras un avotu saraksta un pielikumiem ir 100 lappuses, 10 attēli, 1 tabulas, 1 formula un 34 pielikumi. Darbā izmantoti 114 literatūras avoti.
 
The aim of the master's thesis is to find out the brand recognition of SIA “CIDO Grupa” in Latvia, to identify the factors affecting brand recognition and to develop proposals for increasing the recognition of the “CIDO Grupa” brands. The work consists of three chapters. The first part will describe the nature of branding, elements and methods of brand recognition. The second part analyzes the marketing concept of SIA “CIDO Grupa” on the beverage market in Latvia, its position on the Latvian market among competitors, and recognition marketing tools. The third part is devoted to the study of brand recognition of SIA “CIDO Grupa”. The results of the study confirm that “Latvia's name recognition in the market”, trust, high quality, safe composition, design, wide range of products, environmentally friendly approach, sustainability influence brand recognition. The total number of pages of the work, without literature and attachments is 100 pages, 10 figures, 1 table, 1 formula and 34 appendices. 114 literary sources are used in the work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62742
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV