Vadības funkcijas un to realizēšana uzņēmumā.
Author
Jansone, Helga
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sloka, Biruta
Date
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Helga Jansone. Vadības funkciju realizēšana uzņēmumā. Rīga: Latvijas Universitāte, 2023. Bakalaura darba apjoms ir 63 lappuses. Bakalaura darbs sastāv no ievada, analītiskās daļas, situācijas analīzes, empīriskā pētījuma rezultātiem, secinājumiem, priekšlikumiem un izmantotās literatūras avotu saraksta. Bakalaura darbs satur 79 izmantotās literatūras avotus, 31 tabulas, 5 attēlus un 2 pielikumus. Pētījuma aktualitāte: vadības prakse nepārtraukti attīstās, vadības funkciju realizēšanas izpēte konkrētā uzņēmumā, palīdz saprast, kā teorijas tiek pielietotas praksē. Uzņēmējdarbības tirgus ir dinamisks, pētot uzņēmumu LPP, rodas izpratne par to, kā uzņēmums pielāgojas mainīgajiem tirgus apstākļiem, klientu prasībām un tendencēm nozarē. Pētījuma mērķis: izpētīt vadības funkciju izmantošanas aktualitāti uzņēmumā, lai novērtētu vadības funkciju ietekmi uz kopējo uzņēmuma darbību un darbinieku labklājību, ņemot vērā tirgus tendences apģērbu mazumtirdzniecībā. Identificēt izaicinājumus un šķēršļus vadības funciju ieviešanas uzlabošanai uzņēmuma LPP Latvia ltd zīmolā Mohito. Pētījuma metodes: Datu ieguves metodes: zinātnisko publikāciju un iepriekš veikto pētījumu rezultātu analīze, literatūras analīze. Visaptverošs akadēmisko žurnālu, grāmatu un publikāciju pārskats, lai apkopotu informāciju par vadības funkciju ieviešanu uzņēmumos. Statistisko datu analīze par tendencēm apģērbu mazumtirdzniecības jomā un pircēju paradumu maiņu un vēlmi apģērbus iegādāties internetā. Autores veiktā aptauja, pamatojoties uz autores izstrādāto aptaujas anketu, lai apkopotu darbinieku uztveri un pieredzi saistībā ar vadības funkciju realizēšanu darba vietā. Datu analīzes un apstrādes metodes: grafiskā analīze, datu grupēšana pēc dažādām pazīmēm, aprakstošās statistikas metodes, statistisko hipotēžu pārbaude ar t-kritēriju un dispersiju analīzi, korelācijas analīze. Sasniegtie rezultāti: analizēta vadības funkciju realizēšana apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmumā Latvijā, lai sniegtu priekšlikumus vadības funkciju veiksmīgākai realizēšanai uzņēmumā. Helga Jansone. Management functions and their implementation in the company. Riga: University of Latvia, 2023. The volume of the bachelor thesis is 63 pages. The bachelor's thesis consists of an introduction, analytical part, analysis of the situation, results of empirical research, conclusions, proposals and a list of sources of used literature. The bachelor thesis contains 79 sources of used literature, 31 tables, 5 images and 2 appendices. Relevance of the research: management practice is constantly developing, the study of the implementation of management functions in a specific company helps to understand how theories are applied in practice. The business market is dynamic, studying a company's LPP gives an understanding of how the company adapts to changing market conditions, customer demands and trends in the industry. The purpose of the study: to investigate the actuality of the use of management functions in the company in order to assess the impact of management functions on the overall operation of the company and the well-being of employees, taking into account market trends in clothing retail. Identify challenges and obstacles for improving the implementation of management functions in the company LPP Latvia ltd brand Mohito. Research methods: Data collection methods: analysis of scientific publications and previously conducted research results, literature analysis. A comprehensive review of academic journals, books and publications to gather information on the implementation of management functions in companies. Analysis of statistical data on trends in the field of clothing retail and the change in buyer habits and willingness to buy clothes on the Internet. The survey conducted by the author, based on the survey questionnaire developed by the author, to gather the perception and experience of employees in relation to the implementation of management functions in the workplace. Data analysis and processing methods: graphic analysis, grouping of data according to various characteristics, descriptive statistical methods, statistical hypothesis testing with t-criterion and variance analysis, correlation analysis. The achieved results: the implementation of management functions in a clothing retail company in Latvia was analyzed in order to provide proposals for a more successful implementation of management functions in the company.