Show simple item record

dc.contributor.advisorDanovskis, Edvīns
dc.contributor.authorKovaļovs, Ņikita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-04T09:14:09Z
dc.date.available2023-09-04T09:14:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93494
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62949
dc.description.abstractNo studenta zināšanu novērtēšanas lēmuma jeb vērtējuma var būt atkarīgs tas, vai students var iestāties izvēlētajā studiju programmā, vai studentam ir jāveic maksājums par atkārtotu pārbaudījumu vai kursa atkārtotu apgūšanu, vai students var pretendēt uz valsts budžeta vietu un saņemt stipendiju, vai students studiju beigās saņem vai nesaņem valstiski atzītu diplomu, kā arī citi faktori var būt atkarīgi no vērtējuma. Šī darba ietvaros ir veikta “iestādei īpaši pakļautas personas” jēdziena padziļināta analīze, kā arī pētīts Latvijas tiesību sistēmas regulējums un pieeja administratīvo tiesību apakšnozarē – pārbaudījumu tiesībās. Darba autors noskaidroja, kuros gadījumos un par kādiem vērtējumiem studenti ir tiesīgi vērsties tiesā un kāda ir tiesas kompetence izskatot šos jautājumus. Ņemot vērā, ka Latvijas administratīvo tiesību pirmsākumi ir meklējami Vācijā, būtiska loma pārbaudījumu tiesību attīstībā ir Vācijas “prüfungsrecht” jeb pārbaudījumu tiesību doktrīnai. Šī darba ietvaros ir analizēta Vācijas doktrīna un tiesu prakse, kurā pārbaudījumu tiesību jautājumi ir plaši apskatīti un ir atrodami dažādi praktiski piemēri, kuri ir iekļauti arī šajā darbā.
dc.description.abstractThe decision on knowledge of a student or mark may determine whether or not the student can be admitted to the chosen study programme, whether or not the student has to pay for repeating an exam or course, whether or not the student is eligible for a state-funded study place and a state scholarship, whether or not the student receives a state-recognised diploma at the end of their studies, and other factors that may depend on the mark. The master's thesis provides an in-depth analysis of the concept of "person specially subordinated to the institution" and examines the regulation of the Latvian legal system and approach in the subarea of administrative law - right of inspection. The author of the master's thesis has clarified in which cases and against which marks students have the right to apply to the court, as well as the competence of the court to deal with these issues has been discovered. Taking into consideration that the main idea of Latvian administrative law is taken over from German law, the German doctrine of "prüfungsrecht " has played an important role in the development of right of inspection. In this master's research paper is analysed German doctrine and case law dealing extensively with the right of inspection and are included various practical examples.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectnovērtējuma brīvība
dc.subjectiestādei īpaši pakļauta persona
dc.subjectpārbaudījumu tiesības
dc.subjecttiesības iesniegt pieteikumu
dc.subjecttiesas kompetence
dc.titleStudenta tiesības pārsūdzēt pārbaudījuma rezultātus un tiesas kompetence šīs kategorijas lietās
dc.title.alternativeThe right of the student to appeal the results of the assessment and the competence of the court in cases of this category
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record