• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Veselības ministrijas komunikācija alkohola lietošanas samazināšanai Latvijā (2019–2022)

Thumbnail
View/Open
309-92173-Leits_Ernsts_el19063.pdf (859.7Kb)
Author
Leits, Ernsts
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Veselības ministrijas komunikācija alkohola lietošanas samazināšanai Latvijā (2019–2022)” mērķis ir analizēt Veselības ministrijas komunikāciju alkohola lietošanas samazināšanai un kā sabiedrība vērtē Veselības ministrijas komunikāciju. Darba teorētisko daļu veido trīs nodaļas – pārliecināšanas komunikācija, sociālais mārketings un veselības komunikācija. Metodiskajā daļā tiek apskatīta strukturēta intervija, kontentanalīze un aptaujas metode. Pētījumā secināts, ka iedzīvotāji uzticas ministrijas komunikācijai, taču iedzīvotāji ministrijas komunikācijā neatrod būtiskus argumentus, kas mudinātu atteikties no alkohola lietošanas.
 
The theme of bachelor's thesis is: “Communication of the Ministry of Health for reducing alcohol consumption in Latvia (2019–2022)”. The aim is to analyze the communication of the Ministry of Health to reduce alcohol consumption and how society evaluates the communication of the Ministry of Health. The theoretical part of the work consists of three chapters - persuasive communication, social marketing, and health communication. In the methodological part, structured interview, content analysis and survey method are discussed. The study concluded that the population trusts the communication of the ministry, but the population does not find significant arguments in the communication of the ministry that would encourage them to give up alcohol consumption.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/62986
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV