Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorPastare, Justīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:02Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:02Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other93978
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63064
dc.description.abstractDarba autors - Justīne Pastare. Darba nosaukums - “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē” Kvalifikācijas darbs. Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte. 55 lpp. Pētījuma aktualitāte pamatojama ar to, ka pēdējā laikā arvien vairāk bērnu vecāki interesējas par bērna veiksmīgu adaptāciju Pirmsskolas izglītības iestādē. Mūsdienās māmiņas un tēti meklē atbildes un raksta jautājumus dažādos sociālajos tīklos, tādā veidā notiek dažāda pieredzes apmaiņa. Tas priecē, ka šis jautājums tiek aktualizēts un vecāki no pedagogu puses tiek iesaistīti pirmsskolas dzīvē, izmantojot dažādus sadarbības veidus un formas. Arvien vairāk tiek apzināts cik nozīmīga loma ir adaptācijas procesam pirmsskolā, ka tas ietekmē visu turpmāko cilvēka dzīvi. Bieži adaptācijas process nevar noritēt veiksmīgi, jo nav zināmi galvenie adaptācijas veidošanās nosacījumi. Prasmīgs pedagogs sadarbībā ar vecākiem var izveidot visus nosacījumus veiksmīgai adaptācijai pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi- adaptācija, pedagogi, pedagoģiskie paņēmieni, Pirmsskolas izglītības iestāde. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā kvalifikācijas darba autore salīdzina dažādu autoru adaptācijas definīciju, kā arī apraksta nosacījumus pie kādiem nosacījumiem adaptācijas norise būs veiksmīga. Tiek pētīts agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Kā arī aprakstīti pedagogu un vecāku sadarbības veidi un formas. Empīriskajā daļā- tiek izstrādāta aptaujas anketa, lai noskaidrotu, cik labi jūtas vecāki, atstājot bērnu pirmsskolas izglītības iestādē. Tiek izvirzīti adaptācijas kritēriji pēc kuriem tiek novērtēti bērni pētījuma sākumā. Pētījumā tiek pielietoti pedagoģiskie paņēmieni, kuru mērķis ir sekmēt bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Tiek veikts atkārtots bērnu novērtējums pēc sākotnēji izvirzītajiem kritērijiem. Tiek izdarīti secinājumi. Sākotnēji izvirzītā hipotēze apstiprinās. Pētījuma rezultāti norāda, ka adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē, jaunākā vecumposma bērniem iespējams veicināt, regulāri izmantojot pamatotus un atbilstošus vecumposmam pedagoģiskos paņēmienus. Kvalifikācijas darba apjoms 55 lpp.,25 literatūras avoti, 1 pielikums
dc.description.abstractThe author of the work - Justíne Pastare. Title of work - "Promoting the adaptation of youngest preschool children in a preschool educational institution" Qualification work. Latvian University. Faculty of Pedagogy, Psychology and Arts. 55 p. The relevance of the research is justified by the fact that recently more and more parents of children are interested in the successful adaptation of the child in the Preschool educational institution. Today, moms and dads are looking for answers and writing questions in various social networks, in this way various experiences are exchanged. It makes me happy that this issue is brought up and parents are involved in preschool life on the part of pedagogues, using various forms and forms of cooperation. More and more people are realizing how important the adaptation process in preschool is, that it affects the entire future life of a person. Often, the adaptation process cannot proceed successfully, because the main conditions for the formation of adaptation are not known. A skilled pedagogue in cooperation with parents can create all the conditions for successful adaptation in a preschool educational institution. Key words - adaptation, teachers, pedagogical techniques, Preschool educational institution. The study consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part of the qualification thesis, the author compares the definition of adaptation by different authors, as well as describes the conditions under which adaptation will be successful. The development characteristics of early preschool children are studied. The types and forms of cooperation between pedagogues and parents are also described. In the empirical part - a survey questionnaire is developed to find out how well parents feel about leaving their child in a preschool educational institution. Adaptation criteria are set, according to which children are evaluated at the beginning of the study. Pedagogical techniques are used in the research, the purpose of which is to promote the adaptation process of children in a preschool educational institution. Children are re-evaluated according to the initially set criteria. Conclusions are drawn. The initially proposed hypothesis will be confirmed. The results of the study indicate that it is possible to promote the adaptation process in preschool educational institutions, for children of the youngest age, by regularly using reasonable and age-appropriate pedagogical techniques. Scope of qualification work 55p., 25 literature sources, 1 appendix
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpedagogi
dc.subjectpedagoģiskie paņēmieni
dc.titleJaunākā pirmsskolas vecuma bērnu adaptācijas sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromoting the adaptation of youngest preschool children in a preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record