Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evija
dc.contributor.authorCacure-Valentina, Alise
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:14Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94325
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63111
dc.description.abstractPašvadīta mācīšanās ir būtiska veiksmīgu akadēmisko sasniegumu sastāvdaļa, tomēr daudzi 10. klases skolēni netiek galā ar šo prasmju kopumu. Pašvadīta mācīšanās attiecas uz spēju uzņemties atbildību par savu mācīšanos, izvirzīt mērķus, plānot stratēģijas, uzraudzīt progresu un novērtēt rezultātus. Skolēni, kuriem trūkst pašvadītas mācīšanās prasmju, var netikt galā ar laika plānošanu, prokrastinēšanu, pašorganizēšanu un pašmotivāciju, kas var kavēt viņu akadēmisko sniegumu un turpmākos panākumus. Viena no problēmām, kas saistītas ar pašvadītas mācīšanās prasmju uzlabošanu 10. klases skolēniem, ir tā, ka daudzi pedagogi galvenokārt koncentrējas uz zināšanām par saturu un, iespējams, nepārprotami nemāca pašvadītās mācīšanas prasmes. Studenti var pat nezināt, ko nozīmē pašvadīta mācīšanās vai kā attīstīt šīs prasmes. Turklāt skolēni var justies nomākti ar skolas prasībām un viņiem var trūkt pašpārliecinātības uzņemties atbildību par savu mācību procesu. Šī raksta mērķis ir izpētīt uz uzdevumiem balstītas mācīšanās potenciālu kā līdzekli, lai uzlabotu 10. klases skolēnu pašregulētās mācīšanās prasmes. Darba mērķis ir izpētīt uz uzdevumiem balstītas mācīšanās teorētisko ietvaru, kāpēc tā ir labākā metode un kā to var pielietot, lai veicinātu skolēnu pašregulētu mācīšanos. Mērķis ir noteikt, kādos veidos uz uzdevumiem balstītas mācīšanās izmantošana var būt izdevīga, veicinot pašregulētu mācīšanās prasmju attīstību 10. klases skolēniem. Šajā pētījumā izmantotā pētījuma metodoloģija ietver trīs daļu gadījuma izpēti. Datu vākšana tika veikta, izmantojot anketas no skolēniem un skolotājas pārdomām pēc stundas. Pētījuma izlasi veidoja 35, 10. klases skolēni, kuri piedalījās pētījumā. Balstoties uz anketām, var novērot, ka ir bijuši uzlabojumi skolēnu pašregulācijas prasmēs. Pašregulētā mācīšanās ir izrādījusies daudzsološa, uzlabojot pašregulētas mācīšanās prasmes 10. klases skolēnu vidū. Tomēr joprojām ir grūti precīzi izmērīt šo uzlabojumu apjomu, ir nepieciešami turpmāki pētījumi, lai pilnībā novērtētu šīs pieejas efektivitāti. Sniedzot studentiem autentiskus un jēgpilnus uzdevumus, kuros viņiem ir jāiesaistās pašregulētos mācību procesos, uz uzdevumiem balstīta mācīšanās var palīdzēt skolēniem kļūt par pašregulētākiem izglītojamiem. Tas savukārt var uzlabot akadēmisko sniegumu un panākumus nākotnē.
dc.description.abstractSelf-regulated learning is a critical component of successful academic achievement, yet many Grade 10 students struggle with this skillset. Self-regulated learning refers to the ability to take responsibility for one's own learning, set goals, plan strategies, monitor progress, and evaluate outcomes. Students who lack self-regulated learning skills may struggle with time management, procrastination, organization, and self-motivation, which can hinder their academic performance and future success. One problem with enhancing self-regulated learning skills in Grade 10 students is that many educators focus primarily on content knowledge and may not explicitly teach self-regulated learning skills. Students may not even be aware of what self-regulated learning entails or how to develop these skills. Additionally, students may feel overwhelmed by the demands of school and lack the self-confidence to take ownership of their learning process. The aim of this paper is to explore the potential of task-based learning as a means of enhancing Grade 10 students' self-regulated learning skills. The paper seeks to examine the theoretical framework of task-based learning, why it is the best method and how it can be applied to foster self-regulated learning in students. The purpose is to determine in what ways the use of task-based learning can be beneficial in promoting the development of self-regulated learning skills in Grade 10 students. The research methodology employed in this study involves a three-part case study. Data collection was carried out through the administration of a questionnaire for students and teachers` reflection after the lesson. The research sample consisted of 35 Grade 10 students who participated in the study. Based on the questionnaires, it can be observed that there have been improvements in students' self-regulatory skills. Self-regulated learning has shown promise in enhancing self-regulated learning skills among Grade 10 students. Yet, accurately measuring the extent of these improvements remains challenging. However, further research is needed to fully evaluate the effectiveness of this approach. By providing students with authentic and meaningful tasks that require them to engage in self-regulated learning processes, task-based learning can help students become more self-regulated learners. This, in turn, may lead to improved academic performance and future success. The use of task-based learning as a framework for self-regulated learning self-regulated learning has shown promise in enhancing self-regulated learning skills among Grade 10 students. However, further research is needed to fully evaluate the effectiveness of this approach. By providing students with authentic and meaningful tasks that require them to engage in self-regulated learning processes, task-based learning can help students become more self-regulated learners. This, in turn, may lead to improved academic performance and future success.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectself-regulated learning
dc.subjecttask-based learning
dc.subjectGrade 10 students
dc.subjectlearning and teaching English
dc.titleUzdevumos balstīta mācīšanās angļu valodas stundās 10. klases skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju veicināšanai
dc.title.alternativeTask-Based Learning in English Lessons to Enhance Grade 10 Students' Self-Regulated Learning Skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record