Show simple item record

dc.contributor.advisorMihno, Linda
dc.contributor.authorŪzuliņa, Arta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:15Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94333
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63113
dc.description.abstractPusaudžu vecumā nodarbojoties ar sportu regulārā režīmā, tiek iegūti ne tikai jauni draugi, laba pašsajūta, bet arī vispusīgi attīstīta personība. Lai pusaudzis veidotos par harmoniski attīstītu personību, ir nepieciešams ne tikai pietiekams intelektuālais attīstības līmenis, bet arī laba fiziskā sagatavotība un norūdīts organisms, ko var iegūt mērķtiecīgi organizētos sporta treniņos. Tiek izvirzīts pētījuma jautājums - kādi faktori ietekmē pusaudžus noteiktā vecuma posmā neapmeklēt sporta treniņus. Kā arī izvirzīts darba mērķis - noskaidrot iemeslus, kāpēc pusaudži neapmeklē vai izvēlas neturpināt apmeklēt sporta treniņus. Pētījumā secināts, ka pusaudžu vidū treniņu apmeklētību visvairāk ir ietekmējuši sekojošie faktori - trenera spiediens, stress, traumas, motivācija sasniegt augstus rezultātus, vecāku spiediens, treniņu grupu nokomplektēšana treniņos no viena vecuma bērniem un pašvērtējums. Sporta nodarbības pusaudžiem iemāca gan uzvarēt, gan iemācīties zaudēt, sadarboties ar saviem treniņu biedriem, kā arī iemācīties cienīt savu treneri, vecākus un pakļauties pašdisciplīnai.
dc.description.abstractAs a teenager, doing sports on a regular basis not only makes new friends, improves well-being, but also helps create a well-developed personality. For a teenager to develop into a harmoniously developed personality, it is necessary not only to have a sufficient level of intellectual development, but also good physical fitness and a hardened body, which can be acquired through purposefully organized sports activities. The question of the research is raised - what reasons influences adolescents at a certain age begin to lose interest in sports activities. Also, the aim of the work is set - to find out the causes and problems that make teenagers leave, not attend sports training. The study finds that among adolescents, training attendance is most affected by the following factors: coach pressure, stress, trauma, motivation to achieve high results, parental pressure, completion of training groups for children from one age group and self-esteem. Sports lessons teach teenagers both to win and to learn how to lose, to cooperate with their training members, as well as to learn to respect their coach, parents and submit to self-discipline.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSporta zinātne
dc.subjectPusaudža personība
dc.subjectFiziskā sagatavotība
dc.subjectSporta treniņi
dc.subjectSociālā vide
dc.titleSporta treniņu neapmeklētības un aiziešanas iemesli pusaudžu vidū.
dc.title.alternativeThe causes of not attending or quitting sport trainings for teenagers.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record