Show simple item record

dc.contributor.advisorDreimane, Lana Frančeska
dc.contributor.authorTereško, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:24Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:24Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94746
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63159
dc.description.abstract21. gadsimtā izglītībā arvien nozīmīgāku lomu gūst digitālās tehnoloģijas un digitālā pratība, jo tehnoloģijas ir transformējušas izglītības jomu. Digitālajā laikmetā jāņem vērā, ka tehnoloģijām var būt gan pozitīva, gan negatīva ietekme izglītojamo attīstībā. Piemēram, tehnoloģijas ir uzlabojušas skolēnu iesaistīšanos un motivāciju mācību procesā, tai pat laikā ir būtiski izmantot skaidras instrukcijas un izprast mācīšanās īpašības digitālajā vidē. Šī iemesla dēļ ir nepieciešams izprast kognitīvās slodzes ietekmējošos faktorus tehnoloģiju bagātinātā mācīšanās procesā. Līdz ar to ir nozīmīgi izpētīt kā uzlabot mācīšanās dizainu virtuālās realitātes vidē izglītojamiem, lai uzlabotu kognitīvo slodzi, kas noteica maģistra darba tēmu “Uzmanības vadīšana virtuālās realitātes mācību procesā izglītojamā kognitīvās slodzes uzlabošanai”. Pētījuma mērķis ir apkopot uzmanības vadīšanas stimulus un analizēt to ietekmi uz kognitīvās slodzes uzlabošanu virtuālās realitātes pieredzēs. Pētījuma pamatā tika piemērotas divas pētniecības pieejas – autoetnogrāfiskā pētījuma pieeja un eksperimentālais pētījums, kas īstenotas kombinējot vairākas kvalitatīvās pētījuma metodes. Pētījums veidots no trīs nodaļām un nobeiguma. Pirmā nodaļa – pētījuma teorētiskais ietvars, otrā jeb empīriskajā nodaļā – pētījuma metodoloģija un eksperimentālā pētījuma rezultāti un rezultātu validēšana uzmanības vadīšanas stimulu sistēmai, kā arī divas ekspertu intervijas. Empīriskajā nodaļā analizētas VR kognitīvo treniņu lietotnes “Enhance VR” 15 spēles. Iekļauta analīze par iegūtajiem uzmanības vadīšanas stimulu sistēmas validēšanas rezultātiem ar pieciem eksperimentālā pētījuma dalībniekiem. Maģistra darbs tika izstrādāts izglītības zinātņu nozarē Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē, pētnieces Dr. Lanas Frančeskas Dreimanes vadībā. Darba apjoms ir 82 lpp., ieskaitot 14 attēlus un 4 tabulas, kā arī literatūras un avotu sarakstu ar 69 nosaukumiem. Darbam papildus pievienoti arī 9 pielikumi uz 36 lpp.
dc.description.abstractDigital technologies and digital literacy are playing an increasingly important role in education in the 21st century, as technology has transformed the field of education. In the digital age, it is important to bear in mind that technology can have both positive and negative effects on learners' development. For example, while technology has improved learners' engagement and motivation in the learning process, it is essential to use clear instruction and understand the characteristics of learning in a digital environment. For this reason, it is necessary to understand the factors influencing cognitive load in technology-enriched learning. Hence, it is important to investigate how to improve the learning design in virtual reality environments for learners to improve cognitive load, which determined the topic of the master thesis “Attention management in virtual reality learning to improve learner's cognitive load”. The aim of the study is to summarise attention management stimuli and analyse their impact on improving cognitive load in virtual reality experiences. The study was based on two research approaches - an autoethnographic research approach and an experimental research, implemented through a combination of several qualitative research methods. The study consists of three chapters and a conclusion. The first chapter is the theoretical framework of the study, the second or empirical chapter is the research methodology and the results of the experimental research and the validation of the results for the attentional guidance stimuli system, as well as two expert interviews. The empirical chapter analyses 15 games of the VR cognitive training app "Enhance VR". An analysis of the results obtained from the validation of the attention guidance stimuli system with five participants of the experimental study is included. The Master's thesis was developed in the field of educational sciences at the Faculty of Education, Psychology and Art, University of Latvia, under the supervision of researcher Dr. Lana Frančeska Dreimane. The thesis consists of 82 pages, including 14 figures and 4 tables, as well as a list of references and sources with 69 titles. In addition, 9 annexes on 36 pages are included.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectuzmanības vadīšanas stimuli
dc.subjectvirtuālā realitāte
dc.subjectkognitīvā slodze
dc.subjectmācību pieredze
dc.subjectuzmanība
dc.titleUzmanības vadīšana virtuālās realitātes mācību procesā izglītojamā kognitīvās slodzes uzlabošanai
dc.title.alternativeGuiding Attention in Virtual Reality Learning to Improve Learner Cognitive Load
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record