Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorŠperliņa, Ingebora
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:25Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:25Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94842
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63163
dc.description.abstractIngeboras Šperliņas. Diplomdarbs. Uzdevumu veidošana sociālās zinībās 8.klases skolēniem ar disleksiju un disgrāfiju. – Rīga: Latvijas Universitāte, 2023. Diplomdarba apjoms ir 35 lappuses (neskaitot pielikumus). Darbs satur 8 pielikumus uz 9 lpp. Diplomdarbs sastāv no ievada, disleksijas un disgrāfijas teorētiskiem aspektiem, situācijas analīzes un pētījuma rezultātiem, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta. Darbs sastāv no 1 tabulas, 4 attēliem, 5 diagrammām un 20 izmantotās literatūras un informācijas avotu uzskaitījuma. Tēmas aktualitāte: Katram skolēnam ir jānodrošina atbilstoši viņu spējām uzdevumi, lai visiem nodrošinātu vienādas iespējas uz izglītību un neviens netiktu diskriminēts savu īpašību un vajadzību dēļ. Ja mēs skatāmies uz mācīšanās traucējumiem – disleksija, disgrāfija, tad tie ir aptuveni 8% līdz pat 10% bērnu no visiem izglītojamiem ar mācību grūtībām. Darba galvenais mērķis ir ļaut autorei labāk izprast skolēnus ar disleksiju un disgrāfiju, kā arī viņu audzināšanas metodes un atvieglot pedagoģisko praksi skolā. Līdz ar to īstenot īpašu pieeju ikvienam, kas mācās vispārizglītojošā skolā, bet saskaras ar mācību traucējumiem, kļūst arvien nozīmīgāk izprast. Diplomdarba mērķis; Noskaidrot iespējas pilnveidot uzdevumus darbā ar tekstu sociālo zinību stundās skolēniem, kam ir mācību traucējumi - disleksija un disgrāfija. Pētījuma metodes: Datu ieguvei autore izmantoja sekojošas metodes: •literatūras un elektronisko avotu analīze; •tika atlasīta teorijas kopsavilkuma bāze par lasīšanas un rakstīšanas traucējumiem , kas dod ieskatu, kā atpazīt disleksiju un disgrāfiju; •respondentu intervijas interviju, kur tika ievākts ekspertu, skolēnu un skolotāju viedoklis; •veikts novērojums mācību iestādē. Ar intervijām tika noskaidrots ekspertu un skolotāju viedoklis par faktoriem, kas ietekmē skolēnus ar disgrāfiju, disleksiju , kā arī iegūtas metodes, ieteikumi, kā labāk strādāt ar šīm problēmām, lai skolēniem būtu vieglāk saprast tekstus, kas viņiem tiek doti apguvei. Ar novērojumu tika noskaidrota stratēģija labākas lasīšanas prasmes apguvei 8.c klases skolēniem un mikroklimata uzlabošanai klasē. Sasniegtie rezultāti: Izstrādāti priekšlikumi autores pētījumam par mācību grūtībām. Atslēgas vārdi: Uzdevumu veidošana sociālās zinībās, disleksija/disgrāfija.
dc.description.abstractIngebora Šperliņa. Diploma thesis. Creation of tasks in social studies for Form 8c pupils with dyslexia and dysgraphia. –Riga: the University of Latvia, 2023. The length of the diploma thesis is 35 pages (without annexes). The thesis contains 8 annexes on 9 pages. The diploma thesis consists of an introduction, theoretical aspects of dyslexia and dysgraphia, situation analysis and research results, conclusions and proposals and a list of used literature and sources. The thesis consists of 1 table, 6 figures, 5 diagrams and a list of 20 literature and information sources used. Novelty: Each pupil should be provided with tasks appropriate to their abilities in order to ensure that everyone has equal access to education and that no one is discriminated against because of their characteristics and needs. If we look at learning disabilities – dyslexia, dysgraphia – they account for around 8% to 10% of all children with learning difficulties in the school population. Therefore, a special approach for everyone in a mainstream school is becoming increasingly important. Purpose of the diploma thesis: To investigate the influencing factors of dyslexia/dysgraphia in educational attainment and to identify what causes problems in task performance and to develop proposals. Research methodology: To obtain data, the author used the following methods: analysis of literature and electronic sources, a summary of the theory of reading and writing disorders was selected, which gives insight to recognise dyslexia and dysgraphia. Through interviews, the opinions of experts and teachers were obtained on the factors that affect pupils with dysgraphia/dyslexia, as well as methods and suggestions on how to work better with these problems, so that pupils can more easily understand the texts they are given to learn. Through observation, a strategy was identified for better acquisition of reading skills by pupils in Form 8c and for improving the microclimate in the classroom. Results achieved: Proposals for the author's study on learning difficulties. Keywords: Creation of tasks in social studies, dyslexia/dysgraphia.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectUzdevumu
dc.subjectveidošana
dc.subjectsociālās zinībās
dc.subjectdisleksija/disgrāfija
dc.titleUzdevumu veidošana sociālajās zinībās 8.C. klases skolniekiem ar disgrāfiju un disleksiju
dc.title.alternativeBuilding Tasks in Social Sciences 8. Class C Students with Dyslexia and Dyslexia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record