Show simple item record

dc.contributor.advisorŠelvaha, Lolita
dc.contributor.authorFrīdberga, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:27Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:27Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95245
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63171
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir izpētīt un praksē izmēģināt radošuma darbības veicinošas metodes, kas varētu skolēniem palīdzēt izstrādāt dizaina izstrādājumu, iedvesmojoties no latviešu etnogrāfiskā tautas tērpa dizaina un tehnoloģijas priekšmetā 9. klasē. Darba pirmajā nodaļā ir pētītas radošās darbības teorētiskās atziņas un izpratne izglītībā. Aprakstītas radošuma veicinošās metodes un ieteikumi radošās darbības vērtēšanai. Rezultātā ir apskatītas un salīdzinātas divas radošuma veicinošas metodes un veikts pētījums, kura no metodēm vairāk palīdz skolēniem, izstrādājot dizaina produktu. Darba otrajā nodaļā ir atklāts mācību saturs: etnogrāfiskā tautas tērpa daudzveidība, apkopoti Latvijas uzņēmumi, kuri ražo savu produkciju, iedvesmojoties no latviešu etnogrāfijas. Trešajā nodaļā ir aprakstīta mācību satura aprobācijas norise, iekļaujot dizaina domāšanas posmus. Nobeigumā ir veikti secinājumi par darba izstrādi un analizēti iegūtie rezultāti. Atslēgas vārdi: Dizains un tehnoloģijas, SCAMPER, TRIZ, dizaina domāšanas posmi, iedvesma, ideju izstrāde, radošums, etnogrāfiskais tautas tērps.
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to investigate and try in practice methods that promote creativity, which could help students develop design products inspired by Latvian ethnographic national costume in the subject of design and technology in the 9th grade. The first chapter of the work studies the theoretical insights and understanding of creative activities in education. Creativity-enhancing methods and recommendations for evaluating creative activity are described. As a result, two creativity-enhancing methods have been reviewed and compared, and a study has been conducted, which of the methods helps students more when developing a design product. In the second chapter of the work, the teaching content is revealed: the diversity of ethnographic national costumes, Latvian companies that produce their products inspired by Latvian ethnography are summarized. The third chapter describes the curriculum approbation process, including design thinking stages. At the end, conclusions have been made about the work development and the obtained results have been analyzed. Keywords: Design and technologies, SCAMPER, TRIZ, stages of design thinking, inspiration, development of ideas, creativity, ethnographic national costume
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectDizains un tehnoloģijas
dc.subjectSCAMPER
dc.subjectTRIZ
dc.subjectdizaina domāšanas posmi
dc.subjectiedvesma
dc.titleLATVIEŠU ETNOGRĀFISKAIS TAUTASTĒRPS KĀ IEDVESMAS AVOTS DIZAINA PRODUKTA IZVEIDĒ DIZAINĀ UN TEHNOLOĢIJĀS 9. KLASĒ
dc.title.alternativeLATVIAN ETHNOGRAPHIC NATIONAL COSTUME AS A SOURCE OF INSPIRATION FOR THE CREATION OF A DESIGN PRODUCT IN DESIGN AND TECHNOLOGY IN 9TH GRADE
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record