• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

AKTIVITĀTES SKOLĒNU KRITISKĀS DOMĀŠANAS PRASMJU UZLABOŠANAI ANGĻU VALODAS STUNDĀS 8. KLASĒ

Thumbnail
View/Open
299-95654-Zirdzina_Anna_az19109.pdf (5.979Mb)
Author
Zirdziņa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt, kādas aktivitātes var palīdzēt attīstīt skolēnu kritiskās domāšanas prasmes angļu valodas stundās 8. klasē. Pētījuma izlases grupā tika iekļauti 12 8. klases skolēni kādā Rīgas reģiona skolā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika veikts gadījuma pētījums. Tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: skolēnu aizpildīta anketa gadījuma pētījuma sākumā un beigās, lai iegūtu skolēnu pašvērtējumu, skolēnu rakstisko darbu analīze un skolotāja refleksijas. Pētījuma laikā izstrādātie uzdevumi veicināja skolēnu kritiskās domāšanas prasmju pašnovērtējuma paaugstināšanos, uzlabojot spējas informācijas izvērtēšanā, argumentu veidošanā, alternatīvu viedokļu izskatīšanā, efektīvā komunikācijā un refleksijā.
 
The Bachelor’s Thesis aims to research what activities can help develop students' critical thinking skills in the English language lessons in Grade 8. The research was carried out with a sample group of 12 Grade 8 students in a school in the Riga region. To achieve this aim, a case study was carried out. The following data collection methods were used: a questionnaire completed by students at the beginning and at the end of the case study to gather their self-evaluations, analysis of students' written works, and teacher’s reflections. The activities designed during the study led to improvements in students' self-evaluation of their critical thinking skills, with enhanced abilities in information assessment, argument construction, considering alternative perspectives, effective communication, and self-reflection.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63180
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV