Show simple item record

dc.contributor.advisorMiķelsone, Ilze
dc.contributor.authorBarisa, Klinta Rigonda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:04:29Z
dc.date.available2023-09-05T01:04:29Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other95829
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63182
dc.description.abstractBakalaura darba autore: Klinta Rigonda Barisa Bakalaura darba vadītāja: Dr. paed., profesore Ilze Miķelsone Bakalaura darba tēma: “Vecāku līdzdalības aktualizēšana skolēnu mācību sasniegumu sekmēšanai 1. klasē”. Pētījuma mērķis: izpētīt vecāku līdzdalības aktualizēšanu skolēnu mācību sasniegumu sekmēšanai 1. klasē. Pētījuma jautājums: kādi ir vecāku līdzdalības ietekmējošie faktori skolēnu mācību sasniegumu sekmēšanai? Darba saturs: bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā pētīta un analizēta gan latviešu, gan ārzemju zinātnieku un pētnieku teorijas un uzskati par vecāku līdzdalības bērnu mācīšanās procesā būtību, tā nepieciešamību, par vecāku līdzdalības veidiem, to ietekmējošiem faktoriem un skolas, pedagogu, vecāku sadarbības nepieciešamību. Empīriskajā daļā veikts pētījums trīs posmos. Pirmajā posmā, sākotnējai datu ieguvei, tika aptaujāti, ar anketas palīdzību, divu pamatizglītības iestāžu piecpadsmit 1. klašu vecāki, intervētas abu pamatizglītības iestāžu 1. klases skolotājas, veiktas pārrunas ar darba autores izvēlētās pamatizglītības iestādes 1. klases skolotāju un individuālās sarunas ar izvēlētās pamatizglītības iestādes trīs 1. klases vecākiem. Otrajā posmā izstrādāti un piedāvāti metodiskie atbalsta materiāli vecākiem, lai panāktu vecāku sekmīgu līdzdarbošanos sava bērna mācīšanās procesā mācību sasniegumu sekmēšanā. Trešajā posmā veiktas pārrunas ar darba autores izvēlētās pamatizglītības iestādes 1. klases skolotāju, lai izpētītu vai metodiskie atbalsta materiāli ir sekmējuši bērna mācību sasniegumus. Analizējot pētījumā iegūtos datus, vērojama pozitīva dinamika vecāku līdzdalībā gan skolēnu mācīšanās atbalsta sniegšanā, gan skolēnu sasniegumu sekmēšanā. Salīdzinot datus pirms un pēc darba autores izveidotajiem metodisko atbalsta materiāliem vecākiem bērna mācīšanās atbalsta sniegšanā, secināts, ka ar metodisko atbalsta materiālu izveidi un piedāvāšanu vecākiem, tika panākta aktīvāka vecāku līdzdarbošanās un tika sekmēti bērnu sasniegumi. Bakalaura darba apjoms: sastāv no 55 lpp., 7 attēliem, 8 tabulām, 80 literatūras avotiem: 23 – latviešu valodā, 57 – angļu valodā, 17 pielikumiem. Atslēgas vārdi: vecāku līdzdalība, 1. klases skolēni, pedagogu un vecāku sadarbība, mācību sasniegums.
dc.description.abstractAuthor of bachelor thesis: Klinta Rigonda Barisa Bachelor thesis supervisor: Dr. paed., professor Ilze Miķelsone Bachelor thesis topic: “Actualization of parents' participation in the promotion of pupils' learning achievements in the 1st grade”. Objective of the study: to explore the actualization of parental participation in promoting pupils' learning achievements in 1st grade. Study question: what are the factors that influence parental participation in promoting pupils' academic achievement? Content: the bachelor thesis consists of two parts – theoretical and empirical parts. The theoretical part of the study examined and analyzed theories and views of both Latvian and foreign scientists and researchers on the nature of parental participation in the children's learning process, its necessity, the types of parental participation, its influencing factors and the necessity of cooperation between schools, teachers and parents. The empirical part of the study was carried out in three phases. In the first phase, for the initial data collection, a questionnaire was administered to the parents of fifteen 1st grade pupils in two primary education institutions, 1st grade teachers in both primary education institutions were interviewed, an interview with a 1st grade teacher in the primary education institution selected by the author and individual interviews with three 1st grade parents in the selected primary education institution were conducted. In the second phase, methodological support materials for parents were developed and offered in order to achieve parents' successful participation in their child's learning process to promote learning achievement. In the third phase, interviews were conducted with the teacher of 1st grade of the primary education institution by the author in order to explore whether the methodological support materials had contributed to the child's learning achievement. The analysis of the data showed a positive dynamic in parental participation in both supporting pupils' learning and promoting pupils' achievement. Comparing the data before and after the development of methodological support materials for parents in supporting their children's learning, it was concluded that the development and distribution of materials to parents led to more active parental participation and enhanced children's achievement. Scope of the bachelor thesis: consisting of 55 pages, 7 images, 8 tables, 80 literary sources: 23 – in Latvian, 57 – in English, 17 attachments. Keywords: parents' participation, 1st grade pupils, teacher-parent cooperation, learning achievement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvecāku līdzdalība
dc.subject1. klases skolēni
dc.subjectpedagogu un vecāku sadarbība
dc.subjectmācību sasniegums
dc.titleVecāku līdzdalības aktualizēšana skolēnu mācību sasniegumu sekmēšanai 1. klasē
dc.title.alternativeActualization of parents' participation in the promotion of pupils' learning achievements in the 1st grade
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record