• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Daudzkanāla mārketinga stratēģijas īstenošana uzņēmumā ZARA no pircēju pieredzes veidošanas viedokļa, pirkumu veikšanas kontekstā.

Thumbnail
View/Open
303-94751-Tiesnesis_Aldis_VadZ000230.pdf (1.710Mb)
Author
Tiesnesis, Aldis
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Veselova, Andžela
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis – pamatojoties uz daudzkanāla mārketinga stratēģijas, pircēju pieredzes veidošanas teorētiskiem aspektiem un veiktā pētījuma rezultātiem, izpētīt daudzkanāla mārketinga stratēģijas īstenošanu uzņēmumā ZARA no pircēju pieredzes viedokļa pirkumu veikšanas kontekstā, atklāt nepilnības un sniegt priekšlikumus to novēršanai. Darba tēma ir aktuāla, jo mūsdienu digitālajā vidē pircēju paradumi un uzvedība mainās, un uzņēmumiem ir jāpielāgojas, lai saglabātu konkurētspēju un nodrošinātu pircējiem pozitīvu pieredzi. Darbs sastāv no trim daļām, kur pirmajā sniegts daudzkanāla mārketinga un pircēju pieredzes veidošanās raksturojums. Otrajā, balstoties uz teorētiskajiem aspektiem, novērtēta daudzkanāla mārketinga stratēģijas īstenošana uzņēmumā ZARA. Trešajā, veikts pētījums par daudzkanāla mārketinga īstenošana pircēju pieredzes veidošanas kontekstā, iepērkoties uzņēmumā ZARA. Darba nobeigumā apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi. Darbā ir 79 lapaspuses, tai skaitā 33 attēli, 1 tabula un 17 pielikumi.
 
The aim of the work is based on theoretical aspects omnichannel marketing strategy, of customer experience formation and the results of the conducted research, to explore the implementation of omnichannel marketing strategy in the context of customer shopping experience from the perspective of purchasing in the company ZARA, identify shortcomings and provide suggestions for their improvement. The topic of the work is relevant as consumers' habits and their behavior are changing in the modern digital environment, and companies need to adapt in order to maintain competitiveness and provide a positive experience for consumers. The research consists of three parts. The first part provides an overview of omnichannel marketing strategy and the formation of customer experience. In the second part, based on theoretical aspects, the implementation of the omnichannel marketing strategy in the company ZARA is evaluated. The third part involves conducting a study on the implementation of omnichannel marketing strategy in the context of customer experience formation at ZARA. The conclusions are summarized and suggestions are incorporated at the end of the work. The volume of the work is 79 pages. The work contains 1 table, 33 pictures, 17 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63411
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV