Show simple item record

dc.contributor.advisorPenēze, Zanda
dc.contributor.authorAudze, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2023-09-05T01:05:51Z
dc.date.available2023-09-05T01:05:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.other94398
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63455
dc.description.abstractBakalaura darba “Digitālo komerczīmju piesārņojums Rīgas pilsētas ielu ainavā” mērķis ir noskaidrot vizuālā piesārņojuma veidojošo digitālo komerczīmju ietekmi Rīgas pilsētas ielu ainavām. Veiktais pētījums ir balstīts uz Rīgas pilsētas teritorijas apsekojuma, kartogrāfiskā materiāla izveides, eksperta intervijas, Rīgas pilsētas iedzīvotāju un apmeklētāju aptaujas metodēm, kā arī literatūras izpēti un analīzi par pētāmo tēmu. Vizuālais piesārņojums ir jebkurš ainavas elements, kas neiederas pilsētvides ainavā un rada nepatīkamu skatu. Tas negatīvi ietekmē cilvēka emocionālo un fizisko stāvokli un samazina pilsētas ainavas kvalitātes vērtību. Kā visās citās pasaules pilsētās, arī Rīga ir pakļauta digitālo komerczīmju radītajam vizuālajam piesārņojumam. Šī pētījuma nolūkos tiek noskaidrotas galvenās digitālo komerczīmju, kā vizuālā piesārņotāja avota, ietekme uz pilsētvides ainavu un cilvēkiem. Digitālo komerczīmju pieprasījums aug, tādejādi pieaug arī to daudzums pilsēta, nepieciešams ieviest prasības, kas regulētu reklāmu izvietošanu un uzturēšanu. Tāpat pētījumā tika secināts, ka ir jāaktualizē reklāmas satura ierobežojumi, kuri attiecās uz digitālajām komerczīmēm. Pētījuma rezultāti parāda, ka Rīgas pilsētas iedzīvotāji un apmeklētāji uzskata, ka digitālās komerczīmes ir kā aizvietotājs tradicionālajiem reklāmu plakātiem, lielākā daļa respondeti saskata to nepieciešamību, tomēr aptaujātajiem pievilcīgākas šķiet tās ainavas, kurās nav digitālā komerczīme. Lielākā zīmju koncentrācija tika novērota intensīvu autoceļu malās.
dc.description.abstractThe aim of the bachelor thesis “Digital commercial signs pollution in Riga city streetscape” is to investigate the impact of digital commercial signs in Riga city streetscape. The research is based on such methods: Riga city observation, cartographic material creation, expert interview, Riga city residents and visitors survey, as well as literature research and analysis of research topic. Visual pollution is any element of the landscape that does not fit into the landscape and creates an unpleasant, obtrusive view. It has a negative impact on the emotional and physical state of people and reduces the quality value of the urban landscape. Like other cities in the world, Riga is exposed to visual pollution caused by digital commercial brands. For this study, the main impacts of digital commercial signs as sources of visual pollution on the urban landscape and people are identified. As the demand for digital signage grows, so does the number of signs in the city, there is a need for requirements to regulate the placement and maintenance of advertisements. The study also suggested that restrictions on the content of advertisements that applied to digital signage should be updated. The results of the study show that residents and visitors of the city see digital signage as a substitute for traditional advertising posters, most respondents see a need for it, however, respondents find landscapes without digital signage more attractive. The highest concentration of signs was observed along busy roadsides.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVides zinātne
dc.subjectPilsētas ainava
dc.subjectRīga
dc.subjectDigitālās komerczīmes
dc.subjectPubliskā ārtelpa
dc.subjectVizuālais piesārņojums
dc.titleDigitālo komerczīmju piesārņojums Rīgas pilsētas ielu ainavā
dc.title.alternativeDigital commercial signs pollution ir Riga city streetscape
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record