• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Darbības vārdu savienojumu ar postpozīcijām atspoguļojums tiešsaistes angļu valodas vārdnīcās

Thumbnail
View/Open
306-94906-Markovs_Marks_mm19106.pdf (1.530Mb)
Author
Markovs, Marks
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2023
Metadata
Show full item record
Abstract
Sastādot vārdnīcu, leksikogrāfi balstās uz izvirzītiem lietojuma pamatprincipiem. Proti, ja vārdnīcas mērķis ir apmierināt to lietotāju vajadzības, kuri apgūst svešvalodu, tajā esošā informācija tiks atbilstoši sakārtota un definēta. Šī pētījuma mērķis ir noteikt angļu valodas darbības vārdu ar postpozīcijām atveidi tiešsaistes angļu valodas vārdnīcas. Pētījumā izmantotās metodes ir teksta segmentācija un satura analīze. Rezultāti liecina, ka tiešsaistes angļu valodas vispārīgās vārdnīcas, salīdzinājumā ar mācību tiešsaistes vārdnīcām, piedāvā vienkāršotus šķirkļus, uzsverot izrunu un nozīmi. Savukārt mācību vārdnīcas sniedz precīzāku un detalizētāku informāciju, parasti uzsvaru liekot uz gramatiku. Taču daļa šīs informācijas var nebūt vajadzīga pieredzējušiem apguvējiem un tiem, kam vārdnīcā segtā valoda ir dzimtā.
 
When compiling a dictionary, lexicographers base their decisions on principles governing the use. Namely, if the aim of a dictionary is to meet the needs of users who are learning a foreign language, the information contained will be arranged and defined accordingly. The aim of this study is to observe the representation of English phrasal verbs in online English dictionaries. Methods applied in this study are text segmentation and content analysis. The results show that online English general dictionaries, compared to learner’s dictionaries, provide simplified entries, emphasizing pronunciation and meaning. General dictionaries, on the contrary, present information in greater detail, usually with emphasis on grammar. However, some of the information presented in learner’s dictionaries may not be needed for advanced learners and native speakers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/63523
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Darbības vārdu semantikas skaidrojums latviešu literārās valodas vārdnīcās 

    Jērāne, Santa (Latvijas Universitāte, 2013)
    Maģistra darba tēma – „Darbības vārdu semantikas skaidrojums latviešu literārās valodas vārdnīcās”. Darbā analizēti darbības vārdu skaidrojumi trīs latviešu valodas vārdnīcās – „Latviešu literārās valodas vārdnīcā” ...
  • Stila apzīmējumi „Formal” un „Informal” „Longman Dictionary of Contemporary English” vārdnīcā 

    Racina, Jūlija (Latvijas Universitāte, 2010)
    Šis bakalaura darbs pēta stila apzīmējumus 'formal' un 'informal' „Longman Dictionary of Contemporary English” vārdnīcas otrajā un ceturtajā izdevumā. Lai atklātu stila apzīmējuma pielietošanas līdzības un atšķirības LDOCE2 ...
  • FineReader lietotāja vārdnīcas rediģēšanas rīks 

    Zaičenko, Kirils (Latvijas Universitāte, 2007)
    Projekta mērķis – izstrādāt riku, kas ļaus izveidot un rediģēt ABBYY FineReader lietotāja vārdnīcas. Vārdnīcas, kas ir izmantotas optiska teksta atpazīšanas procesā (ka visus iespējamas vai visbiežāk izmantotas vārdus ...

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV